מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"כשיש מקום בלב, יש מקום בבית"

אני וחזי אב הבית באחד המפגשים.
תמונה מיום העיון בבית התפוצות.
צמצום,קושי ואהבת המשפחה.

שמי הראל משה ואני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, אחת לשבועיים בבית ספר אוהל מאיר שבעפולה. אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מיוחד על כוח ההישרדות בחיק משפחה תומכת ואוהבת מנקודת מבטו של מאיר חזי, אב הבית של בית הספר שלי .

"נולדתי בעיר עפולה, כאשר עוד לא היו כבישים רק כיכרות העשויות משכבת חול מהודקת. בבית היו שני חדרים קטנים בו גדלנו כשש נפשות ועם כל הקושי הסתדרנו ותמיד שררה אחווה, סבלנות ואהבה.

הבישולים נעשו ע"י פתיליה והכנת האוכל הייתה קשה ומייגעת אך לא הייתה ברירה אחרת. על מנת להתקלח היינו מחממים מים בפח עשוי ברזל. את הבגדים כיבסנו ביד ונעזרנו ע"י קרש עבה על מנת להיאחז בו ולהסיר את הלכלוך הקשה, היינו מחממים את המים, טובלים את הבגדים בתוך גיגית, מניחים את הבגד בתוך פח הברזל ובעזרת הקרש היינו מכבסים את הבגד, זו הייתה עבודה קשה ומייגעת.

בשכונה בה גדלתי היו בתי קרקע קטנים רחוקים אחד מהשני, בכל בית היה משק ורפתות ובו היו מגדלים:  פרות, כבשים, תרנגולות, גינות ירק ועוד…

בשעות הערב נהגנו לשחק כדורגל, אבל מכיוון שלא היה כדור נהגנו לקחת גרביים או חולצות שלא היה בהם שימוש מקפלים אותם ומכינים מהם כדור.

"החיים בארץ לא היו קלים"

הזוית האישית

הראל משה: נהניתי מאוד להקשיב לסיפור חייו של מאיר חזי אב הבית של בית ספרי ולשמוע על כוח ההישרדות ובכל זאת לשמור על אחווה ואהבה בחיק המשפחה.

אני וחזי אב הבית באחד ממפגשי תכנית הקשר הרב דורי 

תמונה 1

 

מילון

שררה
נכח, היה

ציטוטים

”"החיים בארץ לא היו קלים"“

הקשר הרב דורי