מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כך הכרנו, והשאר היסטוריה

אורי מגור עם סבא שמעון
סבא שמעון וסבתא אירית
סיפור ההיכרות של סבא שימי וסבתא אירית

סבא שמעון תורגמן וסבתא אירית מספרים:

שמעון: סבתא ואני הכרנו בשנת 1973, תקופה של מלחמת יום הכיפורים. גוייסתי למילואים ליחידת תובלה והייתי מגיע לכל הגזרות בגבולות ישראל. היינו בקשר מתמיד באמצעות גלויות שהייתי שולח או באמצעות טלפונים ציבוריים, לא היו אז פלאפונים. יום אחד התקשרתי ואמרתי שאני בבית חולים סורוקה מאושפז עקב פציעה מרסיס בתעלה שעף לעברי.

סבא שמעון בשירות הצבאי

תמונה 1

לאחר השירות הצבאי, הקשר בינינו הלך והתהדק. הייתי מנהל "בית נוער מרכזי בשדרות" (בית ארן) שהיה מרכז העניינים לנוער בשדרות (סיפור בפני עצמו). סבתא עבדה כמדריכה תקופה קצרה בתנועת "הנוער העובד והלומד" בקרית גת, עד שזאב בוים ז"ל, שהיה ראש העיר, הציע לה לעבוד דרך העירייה בתיכון "רוגוזין" כמזכירה. אחר כך עברה ל"תיכון חדש" כי המנהלת, שגם עברה, לא רצתה לוותר עליה וקידמה אותה כמנהלנית בית הספר. בתקופה זו המפגשים היו בעיקר בשדרות בדירה שלי. סבתא הייתה נוסעת לפעמים באוטובוס ולפעמים הייתי בא עם הרכב שהיה לי – "קונטסה" ירוקה (לא קיים בימים אלו), אוסף את אירית מקריית גת לשדרות היות והעבודה שלי בבית הנוער הייתה נמשכת עד הלילה, לפעמים אירית הייתה באה לבית הנוער.

מסיבת חנוכה בבית הנוער המרכזי (בית אר"ן)

תמונה 2

בשנת 1975 לקראת נישואינו הכנו ביחד את ההזמנה כולל הדפסתה באופן עצמאי. ביום הנישואין בתאריך 26.8.1975, הכנות הכלה, תסרוקת, ואיפור היו בסטודיו "רות" בתל אביב, לי כבר היה רכב אחר – פז'ו 404, כמו של שחקן הקולנוע בסדרת קולומבו. אני לא הסכמתי שאף אחד יסיע את כלתי מתל אביב לקריית גת, ואני, החתן בעצמו, הגיע לסטודיו עם זר פרחים ופרחי סחלב ויחדיו נסענו לקריית גת לחתונתנו. באותה התקופה לא היו אולמות לחתונות ואת החתונה ערכנו ב"אולמי ויצ"ו" בקריית גת. באולם אחד חבר שלי, דדה משדרות, הכין את המזנון בן שלוש קומות עשיר ומרהיב, רק נכנסנו לאולם השני – דדה הרים אותי על הכתפיים והאורחים שבאו משדרות ומרחבי הארץ מלאי שמחה לשמח חתן וכלה פתחו במעגלי ריקודים יחד עם החתן והכלה וסחפו את שתי המשפחות תורגמן ולוי למעגלי הריקודים בשמחה רבה. הייתה חתונה מאוד שמחה, סוערת ועשירה לאותה תקופה, היא נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה. החיוך לא ירד מפני כל הלילה. את ירח הדבש בילינו ב"מלון קרלטון" בנהריה.

החתונה: שמעון ואירית

תמונה 3

סבתא אירית: פעם לא היה ניתן למצוא פירות בכל השנה כמו היום. בירח הדבש קנינו מנגו, רעיונותיו של סבא פרחו. הוא גילה יוזמה, כתמיד, הכניס את המנגו לשקית ותלה צמוד למזגן, והתענגנו ממנגו טעים וקר בחום הקיץ. למחרת עשינו סיור בנהריה רכובים על עגלה רתומה סוסים. חתן וכלה בירח דבש מסיירים בעיר היפה נהריה.

ומאז אנו נשואים באושר ועושר, הורים לתומר, רעות וחן וסבים לארבעה נכדים ונכדות וביניהם אורי, איתו אנו משולבים בתכנית "הקשר הרב דורי" המתקיים בבית ספר "רמת אלון" ברחובות, התכנית מתקיימת בהובלת המורה נעמי אמויאל.

תמונות משפחה

תמונה 4

הזוית האישית

אורי: היה מאוד מעניין איתך סבא, לשמוע על כל הסיפורים המרתקים מחייך. תודה.

סבא שמעון: שמחתי לדעת שאורי נער קשוב, שמתעניין ומשתף פעולה. היה לי כיף. זכינו בנכד יקר.

מילון

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בסיני ועד מאי 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן בתום מלחמת ההתשה במובלעת הסורית.

ציטוטים

”כך היינו - חתן וכלה בירח דבש מסיירים בעיר היפה נהריה“

הקשר הרב דורי