מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כי זה רק ספורט

סבא משה וליעד הנכד במהלך תיעוד הסיפור
משה אהרון עם עמיצור שפירא ז"ל כסטודנט במכון וינגייט
סבא משה שחקן הפועל רעננה לשעבר

שמי משה אהרון, נולדתי בעיראק בשנת  1944 למזל ויצחק. בגיל 6, בשנת 1951 משפחתי עלתה לארץ ישראל למושב בני ציון ואח"כ לרעננה. להורי נולדו 6 ילדים: ארבעה בנים ושתי בנות. אני אבא לשלושה ילדים וחמישה נכדים. ליעד הוא הנכד השני.

סיימתי את לימודיי בבית ספר יסודי  "ממלכתי ב"  ואת  לימודי התיכון בבית ספר ברעננה.

במשך 3 שנים למדתי במכון וינגייט והוצאתי תעודה של מורה בכיר מוסמך. מיד לאחר לימודי בוינגייט נרשמתי לאוניברסיטת ת"א  ללימודי המשך בחינוך גופני. עסקתי בחינוך גופני בביה"ס "הס" בפתח תקווה ולימים הפכתי להיות סגן מנהל ביה"ס.

בשנת 1965 התגייסתי לצה"ל, שרתתי בחיל האוויר בתפקיד ניהול ספורטיבית.

בשנת  1968 סיימתי קורס שנתי למאמני כדורגל. כמו כן סיימתי קורס מאמנים בכדורסל, כדורעף, טניס מגמה לגיל הרך. כמאמן וכשחקן טסתי הרבה לחו"ל.. בנוסף, אני גם מאמן שחיה ומדריך מוסמך בחדר כושר.

הייתי שחקן מצטיין בהפועל רעננה . במשחק רבע גמר גביע המדינה בכדורגל נגד קבוצת בני יהודה ,שיחקתי כבלם ( מס' 5), קבלתי ציון 10 על המשחק וכבלם הבקעתי בנגיחות בראש את שני השערים, ניצחנו את קבוצת בני יהודה בתוצאה 2:1. וכפרס על הניצחון העניק לנו מזכיר הפועל רעננה מרטין דרוקר ז"ל נסיעה לחו"ל להולנד- רעננה הייתה בעננים.

אגודת הפועל כפר סבא "רכשה" אותי תמורת 10 שחקנים לרעננה. הייתי שחקן ומאמן בליגות השונות. עבדתי במשך עשרות שנים כמורה לספורט וכסגן מנהל בית ספר.

את סבתא של ליעד נגה הכרתי כשעבדנו בקייטנה. נולדו לנו שלושה ילדים, שרון הוא אבא של ליעד. אני ונגה מתגוררים בבאר יעקוב ותמיד שמחים להיות עם הנכדים.

בשנת 1989 פרשתי ממשרד החינוך. ובמשך 10 שנים ניהלתי קנטרי בפתח תקווה. כל חיי הצעירים והבוגרים היו סביב ענפי הספורט השונים. אני שמח שהצלחתי להעביר את האהבה שלי לספורט גם לנכדי ליעד.

 

מילון

וינגייט
המכון הלאומי לחינוך גופני ולספורט הוא מוסד להכשרת מאמנים ומדריכים בישראל ולקידום ספורטאים מחוננים.

ציטוטים

” פעילות ספורטיבית והצלחה בלימודים זה לעתיד טוב יותר - ספורטאי כדי להצליח בחיים חייב להצליח בלימודים. “

הקשר הרב דורי