מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כיצד סבתא אולגה מוסטוסלבסקי הכירה את סבא

סבתא ואני רוקדות ביום הולדת
סבתא שלי בילדותה
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא

שמי שנטל, אני משתתפ השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתא שלי, אולגה מוסטוסלבסקי. סבתא אולגה נולדה ברוסיה בעיר בלאגובשצ'נסק ברוסיה בתאריך 13.4.1964. אבא של סבתא שלי היה מנהל של מפעל הבטון, ואימא של סבתא שלי הייתה מנהלת של מפעל הספרים.

סבתא שלי גדלה בעיר בלאגובשצ'נסק, היא למדה בשני בתי ספר: בית הספר הראשון היה בית ספר רגיל, היא סיימה עשר כיתות. בית הספר השני, היה בית ספר למוזיקה, שם סיימה שבע כיתות. אחרי שהשלימה לימודיה בשני בתי הספר, הלכה לאקדמיה למוזיקה. אחרי האקדמיה הלכה לאוניברסיטה ואחרי האוניברסיטה הלכה לעבוד בעיתונים.

בילדותם הם שיחקו ב"קוף באמצע", סודות (לקחו כל מיני עטיפות של סוכריות וזכוכיות, סידרו בצורות יפות בבור שהם חפרו ושמו מעל מכסה מזכוכית. אז כיסו הכל באדמה וכך זה נראה יפה, זו הייתה תחרות – למי יצא הכי יפה) ועוד מיני משחקים.

סבתא בילדותה

תמונה 1

סבתא שלי עובדת בחנות תכשיטים, היא מוכרת שם. סבתא שלי ניגנה על פסנתר והשכנה של סבתא שלי ממש אהבה איך שהיא מנגנת. לשכנה הזו היה אחיין, וכשהוא הגיע לבקר אותה, השכנה אמרה לו שילך להסתכל איך שסבתא שלי מנגנת, ככה סבא וסבתא הכירו.

החלום של סבתא שלי זה לדבר טוב בעברית. דוד שלי נולד באחד באפריל, זה יום שכולם עובדים אחד על השני בו וצוחקים אחד על השני. סבתא שלי, כאמור, הולידה ביום הזה את דוד שלי, וכשהתקשרו לסבא שלי כדי לבשר לו שסבתא שלי ילדה תינוק, הוא לא האמין, הוא חשב שזו בדיחה של אחד באפריל..

המסר שסבתא מעבירה לי לעתיד הוא לסיים את האוניברסיטה וללמוד טוב.

הזוית האישית

שנטל: נהניתי לתעד את סבתא במאגר המורשת של התכנית. סבתא מאחלת לי הצלחה בהמשך הדרך.

מילון

בלאגובשצ'נסק
בלאגובשצ'נסק (ברוסית: Благовещенск) היא עיר ברוסיה במזרח הרחוק הרוסי. נמצאת על גדתו הצפונית של הנהר אמור בשפך הנהר זיה. העיר משמשת כמרכז מחוז אמור ומהווה למרכז סחר חשוב על גבול רוסיה-סין, גבול העובר על נהר אמור. אוכלוסיית העיר מונה 225,757 תושבים (2021). העיר נבנתה על פי עיקרון "רבעים רומא". כל הרחובות בו מצטלבים בזוויות ישרות ולרבעים צורה ריבועית או מלבנית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”צריך ללמוד ממש טוב, כי בלי למידה אי אפשר לעשות כלום“

”כשהתקשרו לסבא שלי כדי לבשר לו שסבתא שלי ילדה תינוק, הוא לא האמין, הוא חשב שזו בדיחה של אחד באפריל“

הקשר הרב דורי