מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כוח הרצון הוא מתכון להצלחה

אני ונכדתי האהובה בת אל!
ביום חתונתי!
כילדה גרתי בישוב יהודי בארץ ישראל בבית שהמבנה שלו היה ערבי.תנאי המחייה היו קשים.
שמי צפורה משיח נולדתי במרוקו בשנת 1956. עשיתי עלייה יחד עם הורי ניסים וברכה ז"ל. הורי התחתנו בגיל צעיר, אמי הייתה בת 13 ואבי היה בן 16 מיד לאחר החתונה אמי נכנסה להריון וילדה אותי.אני הבת הבכורה ולי יש עוד אחות אחת  ששמה דינה ושלושה אחים ששמם מנשה אפרים ונתן.
התיישבנו במושב שפר בגליל העליון .במושב עיקר העבודה הייתה בחקלאות ,מסיק זיתים, קטיף של כל מיני פירות. כמו כן גם גידלנו עופות בלולים.כעבור שלוש שנים עברנו מהמושב לנשר(תל חנן) ,אז קראו לישוב בלד אשיךמאחר שלפני קום המדינה ב1948 גרו כאן ערבים.
 כילדה גרתי בישוב יהודי בארץ ישראל בבית שהמבנה שלו היה ערבי.כאשר התחלתי ללמוד נתקלתי בקשיים בקריאה ובחשבון, מאחר שהורי לא ידעו קרוא וכתוב הם לא יכלו לעזור לי. תנאי המחייה היו קשים מאוד, הכסף שהיה בבית בקושי הספיק למחייה ובטח לא למותרות. כילדה קטנה נאלצתי לעזור המשק הבית, עזרתי להוריי לגדל את אחיי הקטנים, ובמקביל לא הזנחתי את הלימודים.למדתי בבית הספר הדתי "אגודת ישראל" הייתי תלמידה מצטיינת למדתי בכיתה שמנתה 30  בנות .
בגיל 13 עברתי ללמוד בירושלים בתיכון דתי בית יעקוב בירושלים שהיה שייך לאגודת ישראל. גרתי שנתיים בפנימיה "אוהל חווה"  ברחוב דבורה הנביאה .אחרי שנתיים בעקבות הגעגועים לבית חזרתי לנשר והמשכתי ללמוד בחיפה בתיכון של בית יעקוב ,סיימתי את כיתה י"ב ועברתי את כל הבגרויות בהצלחה.
לאחר סיום הבגרויות, החלטתי שאני רוצה להמשיך ללמוד, הייתה לי התלבטות קשה באיזה תחום לבחור.תוך כדי מחשבות החלטתי לא לבזבז את הזמן ויצאתי לעבוד בערך כשנה במפעל לייצור בדים. חסכתי קצת כסף והחלטתי ללמוד הוראה.3 שנים למדתי בסמינר "נהלל" התחום שבחרתי היה מורה לגיל הרך.בזמן הלימודים הכרתי את בעלי ז"ל שהיה נהג משאית התאהבנו והחלטנו להתחתן ולקיים את החתונה כולל כל ההוצאות בכוחות עצמנו. ב9.6.80 נערכה החתונה המפורסמת באולמי רון שבחיפה.ב9.9.81 נולדה בתי מיטל היקרה  והמיוחדת.לפני כ 4 שנים אבדתי את בעלי כתוצאה מדום לב.
כיום אני שומרת מצוות, מנהלת מסעדה קטנה בנשר עוזרת לבתי מיטל, ומטפלת באהבה ובמסירות בארבעת נכדיי.

מילון

בית יעקב
: בית יעקב הוא שמה של רשת בתי ספר חרדית לבנות, שהוקמה בראשית המאה ה-20 בקרקוב שבפולין ונחשבת לרשת החינוך לבנות החרדית הגדולה בעולם

ציטוטים

”"תנאי המחייה היו קשים מאוד, הכסף שהיה בבית בקושי הספיק למחייה ובטח לא למותרות."“

הקשר הרב דורי