מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ישעיהו – סיפור חיים

ישעיהו, שוהם, קורן, נתנאל, איתי
ישעיהו מספר על חייו ועל הקשיים שלו
ישעיהו מספר על החיים בתימן שהיו קשים והתיישבותו בארץ

ישעיהו נולד בשנת 1940 למשפחה בת 5 אחים מהם שני בנים ושלוש בנות.

החיים בתימן לא היו קלים הן בתחום הפרנסה והן בתחום הרוחני תורני. ניכר בלהט עיניו שהוא מתגעגע לתקופת הילדות. ישעיהו הינו הבן השני מבן 5 אחים ילד אהב ללמוד ולשחק עם חברים. בהגיע ישעיהו לגיל 9 עלה הוא עם הוריו ואחיו לארץ ישראל.

העלייה לארץ לוותה בהתרגשות גדולה אך עם לא מעט חששות. ישעיהו עלה בעלייה שכונתה מרבד הקסמים. בהגיעם לארץ ישראל השתכן ישעיהו עם משפחתו בעיר לוד. שלא כמוני בעידן המושפעים בשפע רב הן בתחום הכלכלי והן בתחומים רבים: ישעיהו גדל בתקופת צנע  העוני ניכר  בתחומי החיים השונים: לא היו בתי ספר ולא היו מרכזים לגיל הרך מה שהווה בעיה לכל הילדים בחיי היום יום. עיקר לימודו של ישעיהו היה אצל ה"מורי" שלימד אותו קריאה, כתיבה ותורה.

הקושי הכלכלי אלץ  את ישעיהו לקחת חלק ולעבוד כבר בגיל 12 על מנת לסייע להוריו באחזקת הבית. ישעיהו עבד במפעל לקופסאות עד גיל 18. הגיעו לגיל גיוס כמו יתר חבריו התגייס לחיל קרבי. ישעיהו שירת בחיל הצנחנים ונלחם במלחמות ישראל כשהקשה שבהם הייתה מלחמת יום כיפור.

ישעיהו נזכר תוך כדי הסיפור באירוע משמח שהיה לו והוא בר מצווה.

בגיל 27 התחתן ישעיהו עם רעייתו שהכיר אותה בארץ ישראל כאיש משפחה ישעיהו עסק ברוב ימיו בלימוד תורה והלכה. נולדו לו 3 בנים ובת אחת. כיום לישעיהו יש 5 נכדים. סדר יומו של ישעיהו כיום: קם כהרגלו השכם  בבוקר לתפילת שחרית לאחר מכן סועד את ארוחת הבוקר. מגיע למרכז יום לקשיש ללמוד ועשיה. אחר הצהריים חוזר לביתו לנוח, את המשך יומו מבלה את תפילת מנחה וערבית. שומר ומשחק עם נכדיו. ומקפיד לישון מוקדם.

 

הזוית האישית

סיפור על חייו המרגשים של ישעיהו – בית ספר רמב"ם – חננאל קייסי

מילון

תורני
הוא מקבץ של מסות ומאמרים בעלי גישה אורתודוקסית העוסקים בנושאים הקשורים לתורת ישראל על כל חלקיה הפשט

ציטוטים

”עסק רוב ימיו בלימוד תורה והלכה“

הקשר הרב דורי