מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ירושלים שלי בכל שכונותיה

אני ונכדתי בפעילות הקשר הרב דורי
אני אורגת שטיח בשיעור מלאכה בבית הספר
סיפור מהחיים של שושנה

שמי שושנה גי'בלי, נולדתי בשנת 1951 בירושלים לבית משפחת דהן.

הורי עלו מעירק לישראל בשנת 1950, כעבור שנה נולדתי והיו לי 8 אחים. אני ומשפחתי גרנו בצריפים בשכונת תלפיות בירושלים.

"תַּלְפִּיּוֹת היא שכונה ירושלמית ותיקה, השוכנת בגבולה הדרום-מזרחי של העיר. השכונה התפתחה בתקופת המנדט, וכוללת אזור מגורים ירוק ופסטורלי. יחודה של תלפיות הוא בהיותה השכונה היחידה בירושלים שתוכננה כ"עיר מודרנית" בת כ-800 בתי אב עוד לפני תקופת המנדט (דבר שלא התגשם), וכן בעמידתה רבת-השנים כשכונת סְפר בגבול העיר.  בנייתה של השכונה החלה ב-1921, בתכנונו של האדריכל ריכרד קאופמן כיישום של התפיסה האדריכלית הקרויה "עיר גנים"." (ויקיפדיה)

בית אליעזר בן יהודה בשכונת תלפיות (ויקיפדיה)

תמונה 1

כאשר הייתי בת 5 עברנו לדירה בשכונת קטמון ו'. למדתי בבית הספר "קושת" מכיתה א'-ח' משום שבזמני למידה בתיכון לא הייתה חובה. בזמן שפרצה מלחמת ששת הימים למדתי בכיתה ט' תפירה ואריגה בבית הספר "ויצו". באותו זמן נאלצנו לחזור מהר הביתה ולעצור את הלימודים.

כעבור מספר שנים פגשתי את יוסי זיבלי והתחתנו ונולדו לי ילדים. לילדי נולדו ילדים שמהם יש לי 15 נכדים ועוד אחד בדרך. נכדתי השמינית היא עמית שעוזרת לי לכתוב את סיפור חיי. לאחר החתונה גרנו בשכונת אוהל משה קרוב לשוק מחנה יהודה שבירושלים.

ילדי למדו בבית הספר "פולה בן גוריון" ולאחר מכן בתיכון "הגימינסיה" שנמצא ברחביה.

הזוית האישית

החוויות שלנו: שזכינו להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי וביקרנו בבית התפוצות.

אני וסבתא שושנה בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

מילון

אוהל משה
שכונת אוהל משה נוסדה בשנת 1882 מכספי קרן מזכרת משה - קרן שהוקמה בשנת 1874 על מנת להנציח את זכרו של משה מונטיפיורי על ידי הקמת מפעלי התיישבות בארץ ישראל. בהמשך בנתה הקרן שכונות נוספות בירושלים כולן מכילות בשמן את השם "משה" ימין משה, זיכרון משה וקריית משה.

תלפיות
תַּלְפִּיּוֹת היא שכונה ירושלמית ותיקה, השוכנת בגבולה הדרום-מזרחי של העיר. השכונה התפתחה בתקופת המנדט, וכוללת אזור מגורים ירוק ופסטורלי. יחודה של תלפיות הוא בהיותה השכונה היחידה בירושלים שתוכננה כ"עיר מודרנית" בת כ-800 בתי אב עוד לפני תקופת המנדט (דבר שלא התגשם), וכן בעמידתה רבת-השנים כשכונת סְפר בגבול העיר. בנייתה של השכונה החלה ב-1921, בתכנונו של האדריכל ריכרד קאופמן כיישום של התפיסה האדריכלית הקרויה "עיר גנים". ויקיפדיה

ציטוטים

”שבעבר למידה בתיכון לא הייתה חובה “

הקשר הרב דורי