מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ירושלים הקטנה

אנחנו בטקס קבלת דרגה של אבינו
טקס קבלת דרגה
מלחמת ששת הימים ותמצית סיפור חיי

נולדתי בירושלים בשנת 1954 בתאריך 6.8.1954.

גדלתי בירושלים בשכונת מקור ברוך לפני מלחמת ששת הימים כשירושלים הייתה קטנה מאוד כמעט בכל חמש מאות מטרים היה גבול בין ירדן לישראל (לדוגמה: הולכים משכונת מקור ברוך אל ממילא זה היה הגבול)' לכל כיוון שהיינו הולכים היה גבול חוץ מכיוון אחד שבו היינו נוסעים לכיוון תל אביב עד שהיינו מגיעים לים, אם במקרה מישהו עבר את הגבול היו יורים בו או עוצרים אותו. גרתי ברחוב הטורים פינת רש"י עד לגיל 13 לערך  אז פרצה מלחת ששת הימים. לאחר המלחמה שוחררה ירושלים ואוחדה יחדיו.

חזרנו למקומות הקדושים לעם היהודי כמו: הכותל המערבי, קבר רחל מערת המכפלה ועוד… בירושלים נבנו הרבה שכונות חדשות כמו: פסגת זאב, רמת אשכול הגבעה הצרפתית, נווה יעקב, מעלה אדומים ארמון הנציב, גילה, הר חומה ועוד…

למדתי בבית הספר היסודי דוד ילין שבירושלים. לאחר בית הספר היסודי עבדתי עם אבי על מנת לעזור להוריי בכלכלת הבית, היות אני הייתי האח הבכור מבין 6 אחים. לאחר התקופה בה עזרתי לאבי, התגייסתי לצה"ל בשנת 1972 ושירתתי בחייל הקשר.

תחביבי הם: ספורט, בישול ועזרה לזולת ולמשפחה והיסטוריה. כאשר הייתי קטן אהבתי לשחק במשחקי כדור, היינו בונים את הקורקינט מעצים והיינו עושים עגלות כמו הבימבות של היום. בנוסף, כאשר הייתי קטן עזרתי לאחיי בשיעורים ובלימודים.

הזוית האישית

נויה: היה מאוד כיף סבא למד ממנו להשתמש במחשב ואנחנו למדנו ממנו על חייו…

מילון

שכונת מקור ברוך
היא שכונה במרכז ירושלים. גבולות השכונה הם רחוב מלכי ישראל בצפון, רחוב שרי ישראל במערב, רחוב יפו בדרום וגוש גאולה (זיכרון משה, שכונת אחוה) במזרח, הנתחם על ידי רחוב יוסף בן מתתיהו. הרחוב המרכזי בשכונה הוא רחוב רש"י. הוקמה בשלהי שנות ה-20 של המאה ה-20. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ירושלים הקטנה - כאשר ירושלים עדיין לא הייתה בנויה ומשוחררת...“

הקשר הרב דורי