מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות מחיי הקהילה היהודית בלבוב

יעקב
מפגש סיום חגיגי
סיפורו של יעקב נוסבאום

שמי יעקב נוסבאום, נקראתי בשם יעקב על שם סבי. נולדתי בפולין, בעיר לבוב בשנת 1935 ה- 8 לספטמבר. בתאריך 8.9.35.

החיים בקהילת יהודי לבוב

"ראשיתה של הקהילה היהודית בלבוב בגליציה המזרחית בפולין, לוטה בערפל. ראשוני היהודים הגיעו לאזור נסיכות רייסן כבר במאה העשירית. בלבוב התקיימו שלוש קהילות יהודיות: קראים, קהילה יהודית שישבה בתוך חומות העיר, וקהילה יהודית שישבה מחוץ לחומות העיר. ערב מלחמת העולם השנייה, הייתה בלבוב הקהילה היהודית השלישית בגודלה בפולין, לאחר קהילות ורשה ולודז', עם יותר ממאה אלף יהודים". (ויקיפדיה)

רובע היהודי של לבוב, 1931 – ויקיפדיה

תמונה 1

גדלתי ברובע נוצרי בעיר לבוב, בדירה של חמישה חדרים. בשנת 1939 פרצה מלחמת העולם ה – 2 והעיר נכבשה על ידי הצבא האדום.

אימי, סלה נוסבאום ואבי לאון נוסבאום חיו בעיר לבוב. אבי היה נציג של חברת מטרו – גולדבין מאיר. חברה זו הייתה חברה אמריקאית שהוקמה בארצות הברית ואבי היה נציג החברה בלבוב. החברה עסקה בהפצת סרטים בכל העולם.

מטרו גולדווין מאייר – "Metro Goldwyn Mayer, בראשי תיבות: MGM, היא חברה אמריקאית להפקת סרטי קולנוע וטלוויזיה שנוסדה בשנת 1924 כתוצאה מאיחוד חברות הסרטים של סמואל גולדווין ולואיס מאייר על ידי מרקוס לב. היא מוכרת לצופי הקולנוע בסמל האריה השואג המופיע בתחילת סרטיה. בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 הייתה MGM האולפן ההוליוודי הגדול ביותר. בשנות ה-50 היא איבדה את מעמדה וסבלה בין היתר מהחלטה רגולטורית שאילצה אותה להיפרד מרשת בתי הקולנוע שלה". (ויקיפדיה)

גרנו בשכונה נוצרית, לא יהודית, אולם מקומות המפגש של היהודים היו בדרך כלל בבית הכנסת, בחגים ובשבת.

הזוית האישית

יעקב: היום אני גר ברמת גן ומשתתף בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר עליות

מילון

קהילת יהודי לבוב
ראשיתה של הקהילה היהודית בלבוב בגליציה המזרחית בפולין, לוטה בערפל. ראשוני היהודים הגיעו לאזור נסיכות רייסן כבר במאה העשירית. בלבוב התקיימו שלוש קהילות יהודיות: קראים, קהילה יהודית שישבה בתוך חומות העיר, וקהילה יהודית שישבה מחוץ לחומות העיר. ערב מלחמת העולם השנייה, הייתה בלבוב הקהילה היהודית השלישית בגודלה בפולין, לאחר קהילות ורשה ולודז', עם יותר ממאה אלף יהודים.

מטרו גולדווין מאייר
מטרו גולדווין מאייר (באנגלית: Metro Goldwyn Mayer, בראשי תיבות: MGM) היא חברה אמריקאית להפקת סרטי קולנוע וטלוויזיה שנוסדה בשנת 1924 כתוצאה מאיחוד חברות הסרטים של סמואל גולדווין ולואיס מאייר על ידי מרקוס לב. היא מוכרת לצופי הקולנוע בסמל האריה השואג המופיע בתחילת סרטיה. בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 הייתה MGM האולפן ההוליוודי הגדול ביותר. בשנות ה-50 היא איבדה את מעמדה וסבלה בין היתר מהחלטה רגולטורית שאילצה אותה להיפרד מרשת בתי הקולנוע שלה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי היה נציג של חברת מטרו - גולדבין מאיר בלבוב“

הקשר הרב דורי