מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ימים יפים בכרכור

אני ודודה שלי משחקות באולינג יחד
דודה שלי בילדותה רקדה בלט בגיל 12
ילדותה של דודתי

דודה שלי, רויטל מוקדס, רויטל נולדה בשנת 1967 בישראל.

דודתי מספרת כך: "גדלתי במושבה ושמה כרכור. למדתי בבית ספר "ממלכתי כרכור". בבית הספר בו למדתי היו שתי כיתות בשכבה, בכל כיתה היו 22 תלמידים. בבית הספר הייתה תלבושת אחידה: חולצה כתומה עם סמל בית ספר כחול, בסמל הבית ספר היו שתי שיבולים ובאמצע שם בית הספר. היחס בין התלמיד למורה היה יחס של יראת כבוד, הייתה משמעת סבירה בבית הספר, היו מורים שכאשר נכנסו לכיתה היינו עומדים כדי לקבל אותם ואחר כך מתיישבים.

את יום הלימודים התחלנו במסדר בוקר כשכל הכיתות היו מסודרות בשורות והיינו עושים התעמלות בוקר. המקצועות שהיינו לומדים היו: אנגלית, מתמטיקה, תנך, גאוגרפיה, לשון, אמנות, ציור, נגרות, חקלאות וכלכלת בית. היו גם טיולים מאוד מהנים ברחבי הארץ לדוגמא: מוזיאונים, הצגות ילדים וטיולים בטבע.

יש מורים שאני זוכרת אותם במיוחד. לאה, שלימדה אותי בכיתה א', נינה, שלימדה אותי בכיתות א' – ד'. היא הייתה מורה מאוד סמכותית.

הזוית האישית

עלמה: היה לי מאוד מעניין איך הייתה הילדות של דודתי ואיך התנהל פעם בית הספר, למדתי הרבה מאוד דברים חדשים. מאוד שמחתי לשמוע על ילדותה של דודתי.

מילון

יראת כבוד
יחס של דרך ארץ והערכה, הוקרה.

כרכור
מושבה לשעבר שנוסדה ב 1913. ההתיישבות היהודית בכרכור קשורה בהתעוררות בקרב יהודי רוסיה בסוף המאה ה-19 ובתנועת חובבי ציון, שהביאו בין השאר גם לייסוד רחובות וחדרה – "המושבות העצמאיות", שאינן תלויות בברון דה רוטשילד. אדמות כרכור נרכשו על ידי ההסתדרות הציונית באמצעות חברת הכשרת היישוב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”את יום הלימודים התחלנו במסדר בוקר כשכל הכיתות היו מסודרות בשורות“

הקשר הרב דורי