מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות של פעם של סבא אברהם

אברהם וחברי הקבוצה המתעדים
אברהם בילדותו
כך נראו חיינו בעבר

קוראים לי אברהם, נולדתי בשנת 1946, בארצנו, ארץ ישראל, בעיר רחובות. להוריי קוראים מלכה אפודי ואליהו אפודי ז"ל. נולדתי בבית יולדות ברחובות.

בשנתיים הראשונות לחיי גדלתי בקיבוץ גברעם. בגיל שנתיים עזבנו את הקיבוץ כיוון שהוריי היו דתיים וקיבוץ גברעם לא היה קיבוץ שמאפשר לחיות כדתי. עברנו לגור במושב משמרת הנמצא בגוש תל מונד. חייתי במושב משמרת עד שהתחתנתי, ולאחר החתונה עברתי לגור עם אשתי מירי בישוב תל מונד.

בילדותי לא היו טלפונים לכן יצאנו לשחק הרבה בחוץ. שיחקנו במשחקי חברה כגון: מחבואים, קלאס, מחניים ועוד. בנוסף, נפגשנו הרבה עם חברים שיחקנו כדורגל, אספנו והחלפנו בולים אחד עם השני, קראנו הרבה ספרים ועיתוני קומיקס. הילדות במושב הייתה ילדות מלאה במשחקים שאנחנו המצאנו,המשחקים היו משחקים חברתיים בדרך כלל נפגשנו בשעות אחר הצהריים עד שעות הערב.

כשהייתי בן 6 למדתי בבית הספר תל-מונד. כאשר הייתי בן 12 עברתי לבית הספר רופין בעמק חפר. שם למדתי עד גיל 16.

סבא אברהם בילדותו

תמונה 1

בגיל 16 עזבתי את בית הספר ומאז ועד גיל 18 עבדתי במשק של הוריי (מלכה ואליהו ז"ל) בגיל 18 התגייסתי לצבא. אחרי צבא, בגיל 22 התחתנתי. בגיל 23 הפכתי לאבא בפעם הראשונה עם ילד תמיר לאחר שלוש שנים נולדה בתי השנייה שרון ושש שנים לאחר מכן נולדה בתי הקטנה ענבר.

סבא אברהם עם נכדיו

תמונה 2

אברהם עם בנו, שתי בנותיו ונכדיו

תמונה 3

 אברהם ז"ל מספר על ילדותו

הילדות בעבר

הזוית האישית

סבא אברהם: התכנית הייתה תכנית מהנה ומעניינת. היה מעניין לפגוש סבים וסבתות בתוך בית הספר כמו כן נהניתי להכיר את ילדי הכיתה של נכדתי ואת צוות המורים.

לצערנו, אברהם נפטר לקראת סוף התכנית, שרון בתו, המשיכה ללוות את הקבוצה במקום סבא אברהם. אני מאחלת לכולם המשך מוצלח עד סוף השנה וחופשה מהממת. אנחנו, קבוצת הילדים, מצטערים שלא יצא לנו להכיר את אברהם ז"ל יותר עד סוף התכנית ושולחים תנחומים למשפחה.

מילון

לא לעולם חוסן
אף אדם לא חסין משום דבר

ציטוטים

” "משחקי הילדות בעבר היו משחקים חברתיים ולא מול מסכים, משחקים המשתפים את כל הילדים. “

הקשר הרב דורי