מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של סבתא רונית

אני וסבתי בחג שבועות
סבתי בצעירותה.
ילדות עד בגרות

קוראים לי רונית חדד, נולדתי לפני 60 שנה כאן בארץ ישראל, הורי, אחיי ואחותי נולדו בתוניסיה.

אמי ואחיי החליטו לעשות עליה לארץ ישראל, אך אבי נשאר בפריז בענייניי עבודה. חצי שנה לאחר מכן, גם אבי הצטרף אלינו ועשה עליה לארץ ישראל. לאחר 4 שנים נולדתי אני, כאן בארץ.

המאכלים שנהגו לבשל בביתי הם מאכלי עדות: כגון קוסקוס, דגים, בשרים מבושלים, ומאכל הנקרא בולטים (תפוח-אדמה ממולא בבשר). בתור ילדה אהבתי לשחק ולטייל כמו כן עד היום.

אבי היה בעל אולמות וסופרים (מרכולים) כאן בארץ. הוא עבד קשה והיה נתון תחת לחץ של עבודה ופרנסה כל הזמן. כשהייתי בת 17 אבי נפטר ממחלת הצהבת. הזיכרון הכי משמעותי שלי ממנו, הם הבקרים, בהם באתי לעזור לו בסופר המשפחתי שלנו. כשהייתי רק בת 10.

בגיל 20 התחתנתי עם מיכאל (סבא של לינוי) ובגיל 21 ילדתי את בתי הבכורה ענבל (אמא של לינוי).  אהבתי את הרעיון של להיות אמא צעירה, ולאחר מכן הבאתי לעולם עוד שלושה ילדים (קובי, יוסי, ואתי). אני מאוד אוהבת לטייל בעולם ולהיות עם הנכדים והנכדות שלי. הנכדות שלי מזכירות לי מאוד, את עצמי.

הזוית האישית

לינוי: בתור אחת שסבתא שלה היא בין החברות הכי טובות שלה, למדתי על סבתא שלי המון דברים, חשבתי שסבתא שלי נולדה בתוניס, והתגלה לי שהיא בכלל נולדה בארץ. היה לי מאד מרגש לשמוע את הסיפור על סבא רבא שלי בפעם הראשונה. למדתי על העבר של סבתא שלי, ואני מאוד שמחה שהשתתפנו יחד בתוכנית.

מילון

צהבת.
דלקת כבד, הנקראת גם "הפטיטיס" ו"צהבת", היא מחלה הפוגמת בתפקודו של הכבד(אתר משרד הבריאות)

ציטוטים

” אהבתי את הרעיון של ליהיות אמא צעירה“

הקשר הרב דורי