מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות נפלאה ולקח שלמדתי

נכדותיי יובל והדר
אני ונכדתי יובל כשהייתה קטנה
ילדות ביפו של שיתוף בין ערבים ליהודים, כמו בני משפחה

קצת על עצמי

שמי דוד פרץ, אני יליד הארץ. ההורים שלי, מרים ומאיר, נולדו בטורקיה וברחו לספרד ועכשיו אני יודע עברית, אנגלית, ספרדית וטורקית. לסבתא שלי קראו שרינה מצד האימא ומטילדה מצד האבא.

הוריי הגיעו מטורקיה כעולים חדשים והשתכנו בקיבוץ אפיקים בארץ בגיל 15 ולאחר שנתיים עברו לחיפה שם התחתנו. אני נולדתי בארץ, בחיפה, בשנת 1957. בגיל חודשיים עברנו לגור בתל אביב – יפו, שם למדתי בבית ספר יסודי ותיכון.

בילדותי, עם אמי וסבתי

תמונה 1

ילדותי

הילדות ביפו הייתה בשיתוף בין ערבים ליהודים ללא הבדל. השכנות הייתה כמו בני משפחה. היינו נפגשים לאחר שסיימנו את השיעורים והיינו משחקים במשחקי רחוב כמו: כדורגל, גולות, גוגואים, מחבואים, תופסת, קלאס, שבע אבנים, מחניים, שלוש מקלות, ארץ עיר, מונופול, קלפים ועוד. בעבר לא היה לנו מקרר ולא היה לנו מכשירים טכנולוגים כמו: טלפון, מחשב ועוד כל מיני דברים כאלה שלדעתי הם סתם בזבוז זמן.

חוויה מהילדות

בילדותי הייתי ילד נורמטיבי ושובב מאוד, אבל למרות זאת היה לנו כבוד רב להורים ומשמעת חריפה ולא קיבלנו את כל מה שרצינו. יום אחד כשחזרתי מבית הספר מאוד רעב, אמי הייתה בעבודה ולא היה אוכל בבית. הגעתי לבית הסבתא שלי, לא היה אף אחד וראיתי במגרה שני שטרות כסף: אחד של 5 לירות ואחד של 10 לירות, שכיום שווה ערך לשתי משכורות. לקחתי את השטר של 10 הלירות ובזבזתי על החברים שלי מכיתה א'. כשהגעתי הביתה ושאלו אותי היכן הכסף, פרצתי בבכי וכך ידעו שזה אני. קיבלתי מכות מאבא שלי – זה זכור לי עד היום. כנראה בזכות זה אנחנו אנשים ישרים ומכבדים את הזולת.

לימודים ועבודה

כשסיימתי בית ספר יסודי עברתי ללמוד בבית ספר מקצועי ולמדתי חשמלאות רכב. בגיל 14-15 נאלצתי גם לעבוד בגלל המצב הכלכלי שהיה אז. כעבור שנה וחצי התחלתי ללמוד ולעבוד ביהלומים שהיה ענף משגשג.

אני ואחותי

תמונה 2

אני בים בצעירותי

תמונה 3

שירתתי בצבא בתור חוקר פלילי (מצ"ח). אחרי השירות התחתנתי ונולדו לי שני ילדים לתפארת מדינת ישראל!

מאלבום התמונות

תמונה 4

הזוית האישית

יובל: הקשר הרב דורי גרם לי להכיר יותר את סיפורו של סבי, את השפה שלו המשפחה שלו ואת ילדותו. אני מאחלת לו שיהיו לו חיים מאתגרים כמו פעם והכי חשוב שיהיה שמח ומאושר כמו שהיה.

מילון

מצ"ח
משטרה צבאית חוקרת. מטרת היחידה היא לחקור מקרים של חשדות לעבירות על חוק השיפוט הצבאי, עבירות על סדר הדין הפלילי ועבירות על חוקים אחרים אשר בוצעו על ידי חיילים ובמסגרת הצבא. כמו כן מצ"ח חוקרת אירועים שמתרחשים בבסיסי צבא, כגון גניבות נשק, עבירות מין, רכוש וסמים. חיילי היחידה הייעודיים מחולקים לתפקידים בשני תחומים בולטים: החקירות והמודיעין והבילוש. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כנראה בזכות זה אנחנו אנשים ישרים ומכבדים את הזולת“

הקשר הרב דורי