מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות מאושרת במושב מירון

סבתא ואביה
סבתא בילדותה
סבתא אהבה לטייל ולשאוף את האוויר הצח והמשכר של הרי הצפון

הנכדה לאה ולדמן מתעדת את סיפורה של סבתא רבקה:

אני רוצה לספר לכם על סבתא שלי את סיפור חייה. סבתא רבקה ולדמן נולדה בשנת 1956. היא נולדה וגדלה במושב מירון, להוריה משפחת ביינהורן. הם היו שני ילדים במשפחה: בן ובת. לאימא שלה קראו אסתר, היא הייתה ממקימי הישוב במירון ביחד עם בעלה סבא אריה.

אמה, סבתא אסתר, פינקה את סבתי רבקה, שהייתה בת יחידה, ואהבה אותה מאוד. סבתי זוכרת שהיא הייתה קונה לה בגדים יפים ומיוחדים. סבתא זוכרת במיוחד, את שמלתה הפורחת, סבתא מאוד אהבה ללבוש אותה.

בילדותה סבתא אהבה לשחק במשחקי חבל, גומי, קלאס, תופסת, שלושה מקלות ובדג מלוח. היא אהבה לטייל ולשאוף את האוויר הצח והמשכר של הרי הצפון וליהנות מהנוף המרהיב. בשבת סבתא הייתה מטיילת בהרי מירון הגבוהים, שסבבו את המושב שלהם. אחר כך הייתה הולכת לקבר הרשב"י.

סבתא התחתנה בגיל 22  עם סבא ברוך, שהוא סבא שלי. במהלך השנים נולדו להם שבעה ילדים, ואלו שמותיהם: הבכור אריה, שהוא אבא שלי. לאחריו דינה, מנחם  מענדל, הדס והתאומים אלעזר אברהם ומשה יצחק, ולאחריהם חנה, שהיא הצעירה מכולם.

היום, סבתי גרה בצפת והיא גננת בגני חב"ד, שבעיר הקודש צפת. סבתא גננת שם כמעט 30 שנה. דודתי הדס למדה אצל סבתא בגן, היה זה בשנה הראשונה של סבתא כגננת בצפת.

סבא ברוך וסבתא רבקה הקימו משפחה לתפארת, סבתא רווה הרבה נחת מילדיה ומנכדיה.

הזוית האישית

לאה: נהניתי להכיר את סיפור חייה של סבתא, תודה רבה לך, הרבה בריאות, נחת ושמחה.

מילון

מירון
מֵירוֹן הוא מושב דתי בגליל העליון למרגלות הר מירון השייך למועצה אזורית מרום הגליל. היישוב הוקם בשנת 1949 על ידי עולים מהונגריה ומרומניה וחיילים משוחררים דתיים ממלחמת העצמאות. הוא הוקם על אדמות הכפר הערבי מירון, שחרב במלחמת העצמאות. היישוב נקרא בשמה של מירון הקדומה ששכנה בסמוך, ושמה נשתמר בשם הכפר הערבי שהיה במקום.

רשב"י
רבי שמעון בר יוחאי היה תנא בן הדור הרביעי שפעל במאה ה-2, ותלמידו של רבי עקיבא. הלכות רבות מובאות בשמו במשנה, שם הוא מכונה 'רבי שמעון' ללא ציון שם אביו. החיבור המדרשי-הלכתי "ספרי" מיוחס בגמרא לבית מדרשו של רשב"י. כתיבת ספר הזוהר מיוחסת לרשב"י.

ציטוטים

”ב"ה, הקמנו משפחה לתפארת, ואני רווה נחת מילדיי ונכדיי“

הקשר הרב דורי