מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בקיבוץ אפיקים

תלמיד חונך- דוד המקסים
סיור בבית התפוצות
רינה זבולון נזכרת במלחמת סיני

שמי רינה זבולון, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי.

סיפורי נוגע לילדותי בקיבוץ אפיקים: בילדותי באותה תקופה היה נהוג בקיבוץ להפריד במהלך שעות היום בין הילדים להורים. רק בערב זכו הילדים להיפגש עם ההורים לפרק זמן של שלוש שעות בלבד. לאחר מכן הילדים היו הולכים לישון בבית הילדים.

הוריי עבדו כמו כולם בעבודות משותפות בקיבוץ, ככה גם הארוחות והכביסות היו משותפות לכל חברי הקיבוץ.

החיים המשותפים והמרחק מהילדים למשך שעות רבות לא התאים לאמי ולאחר שנתיים עזבנו את הקיבוץ ועברנו לגור בעיר נתניה, שם גרנו חמש שנים.
משם עברנו למושב עמינדב ליד ירושלים, למדנו בבית ספר אזורי עד השעה 15:00 וכשסיימנו ללמוד עזרנו להורים במשק. היה לנו לול ושטחים של אפרסק, שזיף וענבים.
התחתנתי בשנת 1965 ונולדו לי שלושה ילדים (ושישה נכדים). עבדתי באלתא (חברת בת של התעשייה האווירית של ישראל) בשנים 1979 עד 2006. כיום אני גמלאית ומתנדבת בידיד לחינוך. אני נהנית לעזור לילדי כיתות א-ב. הם גם מחמיאים לי ומציעים לי ממתקים, ולאחרונה התנדבתי בסיירת, שם תפקידי הוא לעזור לאנשים מבוגרים.
 
תמונה 1
מלחמת סיני התרחשה בין התאריכים 29.10.1956 ועד 5.11.1956 כאשר הייתי בת 10. אני זוכרת מהמלחמה הזו שצה"ל כבש את חצי האי סיני. עם פרוץ המלחמה גייסו את אבי לצבא למרות גילו המתקדם, כי הוא שירת בצבא האנגלי (ששלט באותה תקופה בהודו). זכור לי שבסיום המלחמה העמיסו את השבויים על המשאיות וערכו להם סיור ברחבי הארץ. הם נסעו מהדרום ועד לצפון הארץ, כך יצא לי לראות את השיירות המשאיות עם השבויים.

מילון

משק
יחידה כלכלית הכוללת בתוכה את סך המקורות התוצר והצרכים של אותה יחידה.

ציטוטים

”זכור לי שבסיום המלחמה העמיסו את השבויים על המשאיות וערכו להם סיור ברחבי הארץ“

הקשר הרב דורי