מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות במעברה ובגרות בישראל

יוסי ושני נכדיי בפעילות בתכנית הקשר הרב דורי
יוסי בצעירותו
לילות ללא שינה במעברה

שמי יוסף (יוסי) אסולין, נולדתי במרוקו בקזבלנקה בשנת 1946. עליתי לארץ בשנת 1956 וישר הגעתי למעברה בחצור הגלילית.

מעברה

במעברה, גרנו באוהלים 12 ילדים (אני ואחיי) בתוך פחונים גדולים וחלק מהאנשים גרו בצריפים. כדי להגיע לבית הספר וללמוד, צעדנו ברגל כחצי שעה הלוך וחצי שעה חזור, בתנאים מאוד מאוד קשים. בתקופה זו, ההורים שלי עבדו בחקלאות וכמובן שהחיים לא היו קלים בכלל, לא היה מספיק אוכל והיינו צריכים להסתפק במה שיש.

יוסי בצעירותו

תמונה 1

צה"ל

התגייסתי לצבא בשנת 1964 ושירתי בגדוד גולני ברמת הגולן. נלחמתי במלחמות רבות וביניהן: מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים.

בתקופת המילואים בזמן שירותי בצה"ל, הייתי בגבול סוריה. אני זוכר שזו הייתה תקופה מאוד קשה שבה היינו עושים מארבים במשך לילות שלמים, ללא משקפות לילה ונאלצנו לפתוח באש כאשר שמענו רעשים. באירוע אחד, חשבנו שאנחנו בתקרית עם מחבלים אך גילינו לבסוף שירינו בחזירי בר. המפקד אכן שיבח אותנו על התושייה והעירנות שלנו.

המשפחה שלי

בשנת 1968 הכרתי את אשתי במסיבת ריקודים וזכיתי להתחתן איתה. עברנו לגור בקריית ים ונולדו לנו ארבעה ילדים אשר זיכו אותנו ב-13 נכדים וכיום יש לנו גם נינה אחת מקסימה. אני גאה להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם שני הנכדים התאומים שלי.

יוסי ושני נכדיו בפעילות בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

הזוית האישית

אורי ורואי: נהנינו מהפעילויות עם סבא והתרגשנו להקשיב לסיפורים שלו. היה בינינו שיתוף פעולה טוב מאוד.

סבא אלי: זכיתי לבלות בתכנית הקשר הרב דורי עם שני נכדיי רואי ואורי. עבדנו ביחד כצוות טוב ובשיתוף פעולה. אני מאחל להם להמשיך ולהיות ילדים טובים לשאוף תמיד קדימה ולצמוח.

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967, בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה

ציטוטים

”חשבנו שאנחנו בתקרית עם מחבלים אך גילינו לבסוף שירינו בחזירי בר“

הקשר הרב דורי