מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי הראשונה בארץ ישראל

אני וסבתי בבית הספר במפגש הראשון
שרשרת של סבתא שקיבלה מאמה כשהייתה קטנה
סיפור ילדותי

שמי אביבה גוטרמן.

השם אביבה – מקור השם על שם העיר תל אביב. גוטרמן- השם המקורי שפירא והשם שונה כשהתחתנתי לגוטרמן והייתי שלמה עם שינוי שם המשפחה שלי.

נולדתי בארץ ישראל בשנת 1937 אני מציינת את יום הולדתי עם כל משפחתי. אני הבת הצעירה מתוך 2 בנות. קיבלתי פינוק מהוריי, יש לי אחות אחת שהייתה מורה במשך 33 שנים.

גדלתי בתל אביב הייתי משחקת עם החברים בשכונה. גרנו בדירה בת 2 חדרים, הייתה ליד ביתי צרכנייה. כשהייתי קטנה בגיל שנתיים, עברתי ניתוח והורי קנו לי בובה גדולה כמתנה מה שלא היה מקובל בזמנו, כי זה עלה הרבה כסף.

את חג הפסח חגגנו עם הדודים שגרו בבני ברק, הם היו דתיים וחגגנו את חג הפסח כהילכתו.

שירי ילדות שלי היו שירים ישראליים שנהגנו לשיר בתנועת הנוער. עד היום אני זוכרת את המילים של השירים שהייתי שרה בשמחה. גם היום אני נוהגת לשיר לנכדי את השירים האלה בשמחה.

למדתי בבית ספר יסודי "נס ציונה", היום הוא נקרא "גרץ". הייתי משחקת במחבואים, ב-5 אבנים וגוגואים. היום מכירים רק חלק מהמשחקים ששיחקנו פעם בשכונה. בהפסקות אני וחברי שיחקנו ב- "קלאס". למדתי וסיימתי את לימודי בתיכון "שלווה". אורי זוהר למד כיתה מתחתי.

את חגיגת בת המצווה חגגתי בביתי עם חברי מהכיתה.

האירוע העצוב בחיי היה מות הורי.

מקום העבודה הראשון שלי היה משרד-הביטחון. ועם נישואי עברתי לגור בקריית מוצקין והמשכתי את עבודתי ב"סולל-בונה" ואחר כך עבדתי בעירית קרית ביאליק כמזכירת מחלקת החינוך כ-25 שנים ונהנתי מאוד מעבודתי.

שרשרת שקיבלתי מאמי כשהייתי קטנה

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא אביבה: אני מסכמת את התכנית כתוכנית מהנה ומעניינת. גם לפני המפגשים היה לי ולעינבל קשר הדוק ואוהב. מה שאהבתי במפגשים זה שראיתי את האהבה החזקה. והקשר ביני לבין נכדתי עינבל. הייתי משנה את יום הפגישה ליום אחר. שתכנית זו הייתה מעניינת ומאתגרת עבורי.

עינבל: אני מסכמת את התוכנית כתוכנית מהנה ומעניינת ולמדתי על סבתא דברים חדשים ומעניינים. כגון: שרותה הצבאי בצה"ל. גם לפני המפגשים לי ולסבתא היה קשר מצויין ואוהב. מה שאהבתי במפגשים עם סבתא זה שהכרתי אותה יותר מקרוב ולמדתי עליה ועל ילדותה הרבה סיפורים מעניינים. לא הייתי משנה כלום. אני אזכור מהתוכנית שהייתה מאוד מעניינת ומאתגרת.

מילון

גרץ
צבי (היינריך) הירש גְרֶץ היה מההיסטוריונים היהודים הבולטים ביותר במאה ה-19 ואיש מחשבת ישראל. נודע במיוחד בזכות חיבורו המונומנטלי "דברי ימי ישראל" והיה מזוהה עם האסכולה הפוזיטיבית-היסטורית, ממנה התפתחה היהדות הקונסרבטיבית. ויקיפדיה. על שמו בית הספר גרץ בתל אביב

ציטוטים

”מקום העבודה הראשון שלי היה במשרד-הביטחון“

הקשר הרב דורי