מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי המדהימה

אורן,אברהם ונועם
אברהם בכיתה א
כל דבר שנעשה בנחת זה סוד ההצלחה

שמי אברהם, נולדתי בישראל בבאר שבע.
 
חוויות ילדות מבית הספר
הייתי תלמיד דיסלקט דיסגרף ועד כיתה ו' ישבתי בכיתה בועה באוויר. עד שהגיע  מורה  בשם מרדכי רייס שלימד היסטוריה. בין היתר הוא היה ניצול שואה, הוא היה ערירי וחסר משפחה, משפחתו נכחדה בשואה. בביתנו אימי קיבלה אותו כבן בית . הוא היה  אוכל אצלנו ודיבר  אתנו על נושא הטבע, נוף וטיולים . היינו הולכים הרבה  ברגל ונושא הטבע דרך הליכה ברגליים היא "דרך לאהוב את המדינה".
 
מקצוע לחיים
בכיתה ח' אבי שלח אותי לבית הספר אורט ושם למדו מקצועות של עיבוד שבבי והתחלתי ללמוד דרך מורי היקראדי. בגיל 18 נשלחתי לבית ספר הטכני בחיפה. שם למדתי מקצוע מכונאי מטוסים  ופה התחלתי לפרוח,  בתחילה הייתי תלמיד חלש בחומר במקצועות הריאליים ונכשלתי, ובכל שבת שנכשלתי נשארתי בבסיס .
 
המדריכים בבית ספר ישבו איתי עד השעות המאוחרות של הלילה בסוף נהפכתי לחניך המצטיין וקיבלתי דרגת טר"ש לאחר מכן עברתי לבסיס ברמת דוד והייתי שם מכונאי .למכונאי יש ציוד קרקע וכך קודמתי לאט לאט. ברגע שהגיעו הנציגים של החברה הצרפתית שהביאו לארץ את המטוס המירז' עברתי איתם תדריכים ודיברתי עם הנציגים הצרפתיים של דאסו. נהפכתי לטכנאי בכיר וקודמתי בדרגות וכל הסובבים אותי היו מרוצים מפועלי.
 
חגים
לעומת החגים של היום, אז חגגנו את החגים הרבה בטבע ובכל חג היו באים הסממנים על תאורת המשפחתיות והמנהגים שהבאנו אתנו מהגלות. בראש השנה לדוגמא, לכל משפחה היה גן של פירות, ירקות ועופות.
 
ביום כיפור אבי לקח את העוף האהוב עליי ביותר לטקס הכפרות, לקחתי את העוף שמתי אותו על חולצתי הלבנה  הדם נשפך עליי ועד גיל מאוחר  לא אכלתי עופות.
 
פסח היה חג מאוד מיוחד על תאורת המשפחתיות. האוכל היה על תאורת הירקות, הכל ירוק ולובשים חדש.
 
חג שבועות היה חג מאוד מיוחד, כל אחד היה מביא טנא יפה של ירקות ופירות ובמשפחה היינו מביאים אפרוחים ויונים שגדלו לפני חג השבועות. חג השבועות נחגג במושב על תורת המשפחתיות שבו אכלנו גבינות מתוקות ויין מהיקב שהיה במושב והיו מכינים יין. לא היה לנו רובי מים, המים היה מוצר מאוד יקר ולכל אחד היה באר ביתי. היינו מפרחים יונים לבנות לכבוד החג.
 
פורים, אבי בחוץ לארץ היה חייט מייצר בגדים ולאימי היה מעיל  פרווה ואבא תפר לי תחפושת דב והיינו עושים תהלוכה של כל התחפושות והרבה שם התחפשו לקאו-בויים והתחפושת שלי הייתה הכי יפה וזכיתי במקום הראשון.
 
בחג סוכות לאבי הייתה סוכה של כל השנה ואחותי הבכורה הייתה עושה המון קישוטים לסוכה.תלינו תמונות של כל הרבנים של המדינה, שרי הכנסת וראשי המדינה. המאכלים היו מאד טעימים ומדהימים.
ט"ו בשבט – זה חג על הפרחים והפירות ולקחו אותנו לכל הארץ לנטוע עצים על מנת להפריח את השממה היינו צועדים ומכירים את ארצנו היפה.
 
ל"ג בעומר – היינו אוספים עצים שקי שינה והיה מנהג של לשים מנהיגים ששנואים על עם ישראל בזמנינו זה היה עבדל נאצר, שהיה מנהיג מצריים שהוא היה שנוא על מדינת ישראל. היינו שמים תמונתו על ראש המדורה הוא פתח תמיד במלחמות נגדנו נגד ישראל . לאחר מכן, סביב המדורה שרים שירים אוכלים תפוחי אדמה והיינו ישנים תחת כיפת השמים והיינו מאושרים עד עצם היום הזה.
 
אני מאמין שלי
בשרותי הצבאי הרמטכ"ל בשם רפול ראה שבחברה הישראלית יש ילדים שהם קשיי למידה והכניס אותם לבסיסים הצבאים וכל ילד לפי כישוריו הכניס ליחידות שהלמו אותם מבחינת משכל לדוגמא מכונאים רכבים, אינסטלטורים, חשמלאים צבעים ונגרים כל המקצועות האלה הולכים ונעלמים, את כבודו של אדם לעשות את מה שביכולתו לא כל אדם חייב להיות איש הייטק.
להחזיר לבתי הספר את ההזנה לארוחות, להחזיר לימוד של שיעורי חקלאות ששם מלמדים לשתול אפונה, גזר ולא לחשוב שהירקות מגיעים מסופרמרקט. ללמד ילדים את נושא של תנועה בדרכים, מעברי חצייה. הנושא נלמד כבר בגן הילדים.  יש לשנות בממשלתנו כמה דברים, כמו שלא יהיו הרבה מפלגות, לדעתי  צריך רק ארבע ולא יותר.
עם ישראל חי.

תשע"ה

מילון

בוהה
מסתכל על נקודה אחת

ציטוטים

”כל דבר שנעשה בנחת זה סוד ההצלחה“

”במידה שאתה מנסה לעשות משהו אבל לא מצליח מנסה שוב עד להצלחה“

הקשר הרב דורי