מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בתל אביב להורים חלוצים

אני ונכדי דניאל
אני והוריי
סיפורו של סבא ראובן וילדותו בתל אביב

שמי ראובן שיף, נולדתי בתל אביב בערב יום העצמאות בשנת 1950 כאשר מדינת ישראל חגגה שנתיים להקמתה. אני בנם של חנה ויוסף שיף שעלו מפולין בשנת 1935 כחלוצים ציונים. הוריי הגיעו לנמל יפו חסרי כל אמצעים, אך עם תשוקה ואהבה גדולה לארץ ישראל. היות ולא היה להם מקום לינה לתקופת השהייה הראשונית, אבי ישן בחדרו של חברו מהעיירה בפולין בשיטת ה"מיטה החמה", משמע חברו של אבי היה אופה והלך לעבוד בשעות הערב המאוחרות במאפיה שאפתה כיכרות לחם, ולכן  חזר לחדרו רק בשעות הבוקר ואז קם אבי ויצא לחפש "יום עבודה". בתקופה זו היה קשה מאוד למצוא מקום עבודה קבוע ולכן מדי יום עסק אבי בעבודה מזדמנת אחרת כמו קטיף, צביעה, עבודות בניין וכדומה.

אמי שחוותה את אותו דבר הצטרפה לדירה קטנה של שתי חברותיה שעלו לארץ לפניה ושם היה ניתן להוסיף מיטה נוספת. היות ובאירופה גברו גלי האנטישמיות הצליח אבי לשכנע את הוריו החרדים לוי יצחק ורבקה שיף לעלות לארץ ישראל יחד עם בנם הצעיר דוד (אחיו) ובשלהי שנת 1936 הם עלו לארץ. לאחר הגעתם נישאו הוריי ושכרו דירה בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב  בה גרה כל המשפחה. אבי עסק רוב ימיו במסחר של חומרי בניין ואמי הייתה אמונה על הבית ובטיפול בילדים.

הוריי גרו בדרום תל אביב עד סוף שנות ה-40 של המאה הקודמת, עד שעברו לגור ברחוב חובבי ציון במרכז תל אביב. בעת ילדותי ושנות נערותי גרתי ברחוב חובבי ציון קרוב מאוד לכיכר דיזנגוף. למדתי בבית הספר היסודי תל נורדאו ובתיכון עירוני ה' במגמה ריאלית פיזיקלית. בנערותי הייתי ספורטאי מצטיין באתלטיקה קלה (ריצה למרחקים קצרים) ולקחתי חלק  בתחרויות אתלטיקה של בתי הספר בתל אביב.

אני כילד בתל אביב

תמונה 1

את שירותי הצבאי עשיתי בחיל השריון כאיש צוות טנקים. את שירות המילואים הראשון שלי עשיתי במלחמת יום כיפור.

אני במלחמת יום כיפור

תמונה 2

בתקופת ילדותי ונערותי היות וסבי וסבתי היו אנשים דתיים מאד (חרדים) וסבי השתייך לחסידות סדיגורה, לעיתים הייתי מצטרף אליו לתפילות בחצרו של הרבי. אבי ואמי היו שומרי מסורת יהודית ומהם ינקתי את אהבתי למורשת ישראל ולמוזיקה חסידית וחזנות. בתום שירות המילואים הארוך שלי במלחמת יום כיפור הכרתי את מיכאלה שלימים הפכה לאשתי עת נישאנו בשנת 1975.

בחתונה

תמונה 3

נולדו לנו ארבעה ילדים: ליאור, גיל (אביו של דניאל), שי ויסמין וזכינו בשלוש כלות: מעיין רביד (אמו של דניאל) הדס ובחתן – ערן.

לאחר שירותי הצבאי למדתי חשבונאות וכלכלה באוניברסיטת תל אביב ומייד לאחר סיום הלימודים ותקופת התמחות הקמתי בשנת 1978 משרד רואי חשבון בתל אביב. בתחילת הדרך הועסקה במשרד מלבדי עובדת אחת שעסקה במזכירות ובהנהלת חשבונות כאחד. עם השנים המשרד גדל והתפתח וכיום הוא נמנה על אחד ממשרדי ראיית החשבון הגדולים בישראל וחבר באחת הרשתות הבינלאומיות הגדולות בעולם.

בשנים 2006- 2009 נבחרתי וכיהנתי כנשיא לשכת רואי חשבון בישראל ועסקתי בנושאים כלכליים רבים של מדינת ישראל, כולל נושאי חקיקה בכנסת.

בכל תקופת הקריירה המקצועית שלי עסקתי מלבד ניהול המשרד גם בד בבד בפעילות ציבורית וחברתית לטובת החברה והקהילה. אני פעיל ברשת עלה המטפלת בילדים עם צרכים מיוחדים ובארגון רפואה ושמחה אונליין, המעניק שירותי שינוע לחולים הזקוקים לטיפולים רפואיים מצילי חיים באמבולנסים ובפעילויות רבות ומגוונות אחרות.

הזוית האישית

דניאל: אני רוצה לאחל לסבא בריאות.

ראובן: אני רוצה לאחל לדניאל בריאות והצלחה.

מילון

מיטה חמה
מיטה שמשתמשים בה מספר אנשים ברצף ותמיד נשארת חמה.

רשת עלה
עלה (עלה - עזר לילד המיוחד) היא עמותה ישראלית העוסקת בסיעוד בדיור ובסיוע פרא-רפואי לחולים ולמוגבלים, ומתמחה בלוקים במוגבלות שכלית התפתחותית עם מורכבות רפואית וקשיים פיזיים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בכל תקופת הקריירה המקצועית שלי עסקתי בפעילות ציבורית וחברתית לטובת החברה והקהילה ברשת עלה ובארגון רפואה ושמחה“

”רשת עלה מטפלת בילדים עם צרכים מיוחדים וארגון רפואה ושמחה מעניק שירותי שינוע לחולים הזקוקים לטיפולים רפואיים מצילי חיים באמבולנסים“

הקשר הרב דורי