מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי במקביל ללידת המדינה

אני וסבא משה וקנין
ביתנו שנהרס בהתקפה ערבית
חבלי ילדות

שמי יובל אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא שלי משה וקנין.  סבי נולד בשנת 1941 בתל אביב והוא סיפר לי על ילדותו.

סבא מספר על חווית ילדות קשה:

נולדתי בשכונת שבזי, היא שכונת נווה צדק של היום. גרנו בשכנות ליפו ורוב חיינו היו בשלוב יהודים וערבים. כשהייתי בן 7 פרצה מלחמת העצמאות, הבית שבו גרנו נשרף על ידי פורעים ערבים. באותו לילה לא ישנו בבית אלה אצל חברים של ההורים, שגרו בבית ספר "אליאנס", שבו למדנו.

למחרת בבוקר הלכתי עם אמי ומצאנו את הבית שרוף עד היסוד אני זוכר את אמי חופרת באצבעותיה ומנסה למצוא משהו מהבית. היא הצליחה למצוא מטבעות, שאבי נהג לאסוף, זה היה מחזה קורע לב, כי אמא כל הזמן בכתה.

ביתנו שנהרס בהתקפה ערבית

תמונה 1

לאחר אירוע זה היינו בחזקת פליטים – ללא בית והתגוררנו עם משפחות נוספות בבתי ספר שהיו בסביבה כמו "אליאנס", בית ספר לבנות, בית ספר מעורב. החיים היו מאד קשים באותה תקופה, נאלצנו לקבל עזרה מכל מי שהיה מוכן לעזור.

למעשה היינו מה שקוראים לו היום פליטים.

הזוית האישית

סבא משה: מאחל לנכדי היקר, בריאות וכוח.

הנכד יובל: אני מאחל לסבא בריאות טובה והרבה שמחה.

אני וסבא בתכנית בבית הספר

תמונה 2

 

 

מילון

אליאנס
שם של רשת בתי ספר יהודיים בישראל ובעולם

נווה צדק
נווה צדק היא השכונה היהודית הרשמית הראשונה מחוץ לתוואי חומות העיר יפו. השכונה נוסדה ב-1887, כמה שנים לאחר שחומות יפו נהרסו. גבולותיה המקובלים כיום הם בצפון-מזרח רחוב פינס, בדרום-מזרח ואדי שבו עברה מסילת הרכבת לירושלים (כיום פועל בו חניון), בדרום-מערב חניון מנשייה (הקרוי על שם השכונה הערבית מנשייה שהייתה בקרבת מקום) ובצפון-מערב רחוב שבזי. ויקיפדיה

ציטוטים

”בריאות וכוח“

הקשר הרב דורי