מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בימי המנדט הבריטי בארץ

אני וסבא בקשר הרב דורי
סבא רבא וסבתא רבתא
עוצר בשכונת ילדותי

ילדותי בימי המנדט הבריטי בארץ  – עוצר בשכונת ילדותי

סיפורו של סבא משה מעודד

השכונה בה גרתי היא שכונה בתל אביב הנמצאת ליד פסי הרכבת לפני תחנת הרכבת בית הדר, על מנת לגרום לכך שהבריטים יעזבו את הארץ נהגו לוחמי המחתרת לחבל ברכבות שהובילו חיילים בריטים נשק ותחמושת, כדי למנוע פעילויות אלו היו הבריטים עורכים עוצר שכונתי.

תמונה 1

אבי יוסף הסבא רבא של תם היה מוכתר השכונה ובעל מסעדה בה נהגו הקצינים הבריטים לאכול.

לפני כל הכרזת עוצר בשכונה נהגו הבריטים נהגו לשבת במסעדה ולתאם עם סבא רבא יוסף את את העוצר, למרבית האירוניה בשעה זו הייתה סבתה רבה מרים מחזיקה ונותנת מחסה במרתף הבית ללוחמי המחתרת. בכך תרמו רבות לעזיבת הבריטים את הארץ ולתקומת מדינת ישראל.

סבא רבא וסבתא רבתא

תמונה 2

המשפחה שלי

תם הוא הנכד הרביעי מתוך תשעת נכדי הוא בן לענת ופז מעודד ואח בכור לבר ולרוני. נכדי תם חובב מכוניות ואוסף דגמי מכוניות מסוגים שונים, דגמים עתיקים וחדשים כאחד. בנוסף תם חובב רכיבה על אופניים וסקטבורד.

המשפחה שלנו

תמונה 3

הזוית האישית

משה מעודד: תכנית  הקשר הרב דורי מאוד חשובה ומאפשרת זמן איכות לסבא עם הנכד.

תם: שמחתי להשתתף בתכנית, זו הייתה הזדמנות להיום עם סבא יחד.

 

אני וסבא מתעדים את סיפורו

תמונה 4

 

 

מילון

מוכתר
מֻח'תאר (בערבית: مختار) או מוכתר הכפר הוא מוסד מתקופת האימפריה העות'מאנית. המוח'תאר הוא פקיד ממשלתי הממונה על ידי השלטונות ונאמן להם. הוא מקבל משכורת מהרשות השלטונית. בין תפקידיו, לשפוט בסכסוכים קלים, בין איש לרעהו ולייצג את הכפר בפני השלטונות. בתקופה העות'מאנית, הוא היה אחראי על רישום הלידות, הנישואין והפטירות ועל הגיוס לצבא. עם כיבוש הארץ על ידי האנגלים, צומצמו מאוד זכויות המוח'תאר. ויקיפדיה

ציטוטים

” לוחמי המחתרת נהגו לחבל ברכבות שהובילו חיילים בריטים נשק ותחמושת“

הקשר הרב דורי