מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בבת גלים

הנכדה רוני וסבתא חוה כיום
אני ואחיי
מילדותי ועד היום

נולדתי בשנת 1950 בבת גלים בחיפה להורי גדליהו וטובה.

אבא גדליהו שעלה מפולין היה שוטר במשטרת ישראל ובבזמן שירותו הצבאי הכיר את אמי טובה. אמא טובה מטפלת בילדים. גרנו כל החיים בבת גלים שבחיפה.

אחריי נולדה אחותי בתיה וכשחגגתי בת מצווה קיבלתי אח חדש במתנה וקראנו לו דורון. אחותי בתיה ואחי דורון חיים עד היום עם משפחותיהם בחיפה.

אני, אחותי בתיה ואחי דורון 

תמונה 1

עד גיל 5 דיברתי רק אידיש ובגן הילדים לימדו אותי עברית. הייתה לי ילדות מאוד מאושרת. הרבה חברים וחברות שנפגשו כל יום אחר הצהריים בשכונה לשיחות ומשחקים. לא היו פלאפונים, טלוויזיה ואפילו לא טלפון בבית. היינו קוראים אחד לשני מהמרפסות שבשיכון ונפגשים.

מילדותי רציתי להיות מורה או גננת. אחרי בית הספר למדתי בסמינר למורים והגשמתי את החלום והייתי גננת 36 שנים. כשהייתי בסמינר נסעתי לתל אביב לבקר דודה שעבדה במשרד צלמי עיתונות ושם הכרתי את משה, יצאנו מעט זמן והתחתנו כי משה לא רצה שאתגייס לצבא ואשרת כגננת בקריית שמונה ולא נתראה לעיתים קרובות כי משה גר ברמלה.

לאחר הנישואים גרנו שנה ברמלה ושם נולד בננו הבכור אייל. כשאייל היה בן שנה עברנו דירה לראשון לציון. משה עבד כצלם עיתונות ואני כגננת בגן חובה. גם כשעברנו דירה לראשון לציון המשכתי לעבוד ברמלה עשר שנים ורק אז עברתי לעבוד בגן בראשון לציון. אחרי אייל נולדה שירי ואחריה זיו. כיום לאייל יש שלושה ילדים: נוי, עומר ואיתי. לשירי גם שלושה ילדים: יובל, עידו ואני רוני. זיו בן הזקונים עדיין רווק.

אנחנו משפחה מאוחדת ואוהבת את הבילויים המשותפים יחד.

הזוית האישית

רוני אגרנט: למדתי הרבה על הילדות של סבתא. חיפשנו תמונות באלבומים ישנים. בילינו זמן איכות ביחד והיה לנו כייף.

מילון

שיכון
קבוצה של דירות שבנו על פי תוכנית אחת

ציטוטים

”היינו קוראים אחד לשני מהמרפסות שבשיכון ונפגשים“

הקשר הרב דורי