מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו של סבי במרוקו

הנה סבא שלי שיזכה לחיים ארוכים
הנה תמונה של סבי בצעירותו
אביו של סבי היה מקורב למושל האזורי בעודם עדיין במרוקו.

שנות ילדותו של סבי

(אבא של אבא) סבי נולד בשנת 1952, במרוקו בעירייה ששמה הוא: איגידי. סבי נולד בן חמישי מתוך שישה ילדים. חמישה בנים ובת יחידה. סבי עלה עם הוריו ואחיו לארץ בשנת- -1957 והגיעו ישר לבית שמש. סבי הגיע לארץ כשהוא בן- ארבע וחצי, למד בבית הספר חינוך עצמאי ואליקים. בתיכון למד בכפר חב"ד, במגמת דפוס אחר כך המשיך ללמוד חשמל. היה תלמיד מקובל בחברה, ובסדר בלימודים.

כשהגיעו לארץ, אביו של סבי עסק במסחר ומצבם הכלכלי היה סביר, הם הגיעו עם רכוש גדול שצברו במרוקו אך זה נגנב מהם. והאם הייתה עקרת בית. תחביביו של סבי היה לאסוף בולים, והמאכל האוהב עליו ביותר קוסקוס של אמא. סיפור מיוחד משנות ילדותו: אביו של סבי היה מקורב למושל האזורי בעודם עדיין במרוקו. בזמן הצנע אבא של סבי חילק מזון לכול האוכלוסייה הוא היה ממונה על כך. אם היה משפט בין 2 ערבים, המושל היה שולח לאבא שלי סבי שישפוט בניהם.

המושל העמיד את סבא רבא בניסיון

כשאביו של סבי רצה לעלות לארץ ישראל, רצו להרוג אותו שלא יעלה לארץ מכיוון שהיה אישיות חשובה, בסופו של דבר הצליח לברוח ממרוקו ולעלות לארץ ישראל. אחד הדברים שסבי סיפר לי כשהיו עדיין במרוקו הוא הניסיון שאביו עבר, משום שהערבים קינאו באביו של סבי, הלכו למושל ואמרו לו שיהודי זה גנב. המושל אמר להם שהם יעשו לו ניסיון אם הוא גנב או לא. הניסיון היה בכך ששמו 150 אלף ריאל מיותרים. לאחר ששמו את הכסף, אביו של סבי סופר ומוצא שיש 150 אלף ריאל מיותרים.

בערב הוא בא אל המושל ואמר לו: "אדוני המושל יש פה 150 אלף ריאל מיותרים, אינני יודע מי שם אותם פה". הערבים שאמרו שקר וכזב על אביו של סבי והתערבו על כבש וגם שאם הוא יגנוב הם מכניסים אותו לבית סוהר לכול החיים שלו והם יאכלו את הכבש, ואם הם טועים ואביו של סבי נאמן, אבא של סבי ישחוט את הכבש והם ישבו לאכול אותו עמו. לבסוף לאחר כל הניסיון הזה המושל גילה לו שהם העמידו אותו בניסיון והוא הצליח ועמד בו.

תשע"ו

מילון

איגידי
אני הכרתי עיר חדשה ממרוקו שמשם בא סבא שלי איגידי

ציטוטים

”אביו של סבי היה מקורב למושל האזורי בעודם עדיין במרוקו.“

הקשר הרב דורי