מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו של אלכס בברית המועצות

ההורים שלי, סביבות 2019
אבא שלי בערך בגיל 11 עם חברים
ילדותי באודסה על שפת הים השחור

שמי אלכס גלמן. נולדתי בעיר אודסה על שפת הים השחור (בברית המועצות). בעיר אודסה חיו הרבה מאוד יהודים, וגם בבנין שלנו היו הרבה ילדים יהודים, וגם ילדים נוצרים. למדתי בבית ספר שהיה מאוד קרוב לבית שלנו.

באותה תקופה בברית המועצות לא נתנו לבתי הספר שמות אלה מספרים, בית הספר שלי היה מספר 64. אהבתי ללמוד את שיעורי הספרות הרוסית, הייתה לנו מורה מצוינת בשם מאיה יעקבלבנה. היו לי חברים מאוד טובים בבית הספר ובבנין שבו גרתי. שיחקנו בדרך כלל בקלאס, מטקות, סבתא סורגת ובמחבואים. הלכנו לראות הרבה סרטים בבית קולנוע, בית הקולנוע היה קרוב מאוד לבית שלנו בפארק. האוכל בבתי הספר היה בקפיטריה בחדר אוכל גדול בתשלום. בקיץ הלכנו לים וגם למחנה קיץ שאני הייתי בכאלה פעמיים. התלבושת האחידה בבית הספר הייתה לבנים – מן חליפה כחולה חצי ספורטיבית. לבנות הייתה שמלה עם סוג של סינר. השתתפתי בחוגי ספורט בתור ילד, בהתעמלות קרקע ושחייה.

באודסה היה מפעל גדול ומפורסם של שוקולדים ובמרכז העיר הייתה חנות של אותו מפעל בשם "מפתח הזהב", השם נלקח מתוך אגדת פינוקיו. באותה חנות היו אין ספור סוגים של בונבוניירות, עוגות וגם ממתקים אחרים. אהבתי מאוד להסתכל עליהם, אבל פחות אהבתי לאכול את כל הדברים המתוקים האלו. באודסה כמו בישראל היו הרבה סוגים של ירקות ותרבויות של אוכל דרומי. מזג האוויר באודסה היה מאוד חם ובחורף היה לא קר במיוחד.

הזוית האישית

ליה גלמן: היה לי מאוד כיף בתכנית ולעשות את התיעוד של אבי.

מילון

אודסה
אוֹדֵסָה (באוקראינית: Одеса; ברוסית: Одесса) היא עיר נמל אוקראינית לחוף הים השחור, ומרכז מחוז אודסה. היא העיר הרביעית בגודלהּ (מבחינת האוכלוסייה) באוקראינה, אחרי קייב, חרקוב ודניפרו. באודסה נמל הים המסחרי הגדול ביותר באוקראינה והיא מהווה עיר מרכזית בתחומי מסחר, תעשייה, תיירות ומדע. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם יש משהו שאתה רוצה - אז לא לוותר ולהמשיך לנסות“

הקשר הרב דורי