מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתי אהובה סיבוני

אני וסבתי בפגישה של הקשר הרב דורי
סבתי בצעירותה
לגדול בשכונת הקטמון בירושלים

סבתא שלי, אהובה שמחה סיבוני, נולדה בשנת 1954, בארץ ישראל בעיר ירושלים, כיום היא בת 66.

לסבתא שלי יש שני שמות: אהובה ושמחה. ההורים שלה אהבו מאוד את השמות האלו וגם היא נקראת על שמות הסבתות משני הצדדים. שם ההורים של סבתא: דוד ושולה אבוטבול. שמות האחים במשפחה: יוסף, יהודה, חיים, מרים, רבקה, סבתי אהובה שמחה, ג'ורג'ט, מאיר, יעקב ואורה.

אבא של סבתי עסק בנגרות ואימא שלה הייתה עקרת בית. אבא של סבתי לבש בגדי חאקי לעבודה וכובע טמבל ואימא שלה לבשה שמלות. הוריה של סבתי היו חביבים, כריזמטיים ואהובים על כולם.

סבתא מספרת שבילדותה, היא ומשפחתה גרו בשכונה יהודית, שכונת קטמון בירושלים, בדירת חמישה חדרים גדולה עם מקלחת ומטבח. הם כיבסו במקלחת על משטח עץ ובמטבח הם בישלו בשר, אוכל מבושל ודייסה. בשבתות בישלו חמין ודגים. את המצרכים הם היו קונים בשוק מחנה יהודה בירושלים.

בשכונת קטמון בירושלים, היה בית כנסת וחצר, מקומות המפגש היו בחצר ובבית הכנסת: כל ילדי השכונה ירדו לשחק בחצר אחר הצהריים וחוזרים לקראת הערב לביתם. בשלב מאוחר יותר, הוריה של סבתי בנו בית כנסת בתוך ביתם ותושבי השכונה היו מגיעים להתפלל במשך היום.

הזוית האישית

סבתא אהובה שמחה: מאחלת בריאות אושר שמחה והצלחה בכל!

מילון

קטמון
קטמון (או גונן בשמה העברי הרשמי) היא שכונה בדרום-מרכז ירושלים. בקרב ירושלמים מקובל גם לכנותה קטמון הישנה, להבדילה מרצף שכונות הלוויין שלה "הקטמונים" (או "גוננים" - גונן א'-ט') שנבנו בשנות ה-50 של המאה ה-20 מדרום-מערב לקטמון כשיכונים לעולים חדשים. השם "קטמון הישנה" נועד לייחד את שכונת קטמון המקורית וההיסטורית, אשר בתיה הראשונים הוקמו סמוך למנזר סן סימון, ונבדלת מן "הקטמונים" גאוגרפית, היסטורית, אדריכלית וסוציו-אקונומית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תהיי גאה בעצמך“

הקשר הרב דורי