מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא ליליאן

טלמור וסבתא לילאן בסיום כתיבת הסיפור
סבתא לילאן בצעירותה עם אחיה יוסף
סבתא לילאן מספרת על ילדותה ועל הוריה שהשפעתם נותרה עד היום

שמי הוא ליליאן, קראו לי כך על שם דודה של אבא, ושם השם בפנים. נולדתי במרוקו בקזבלנקה. גרתי בבית גדול עם כובסת ומנקה שעזרה לאמי. היה בית כנסת בקרבת המקום ושם אבי התפלל. לאבא קראו משה ולאימא מזל. שמות אחיי: עמרם, אסתר ויוסף. אבי עסק במוסך משל עצמו ואמי עקרת בית. גרנו בשכונה יהודית. ביום יום אכלנו אוכל מרוקאי ובשבתות התענגנו במעדנים. מקומות המפגש ליהודים במרוקו היה בבית הכנסת והשוק. בשוק ערכנו קניות של ירקות, פירות ובשר. בשעות הפנאי שלי שיחקתי בחוץ עם המשפחה, שמעתי סיפורים בעברית. ההורים שלי היו זוג מאוד מיוחד, ניכרה כבוד ואהבה אחד לשני, הם תמיד אמרו מילים טובות אחד לשני. היחסים בין ההורים שלי היה מדהים ומכובד.

עליתי לארץ בשנת 1963, הייתי בגיל שלוש ונכנסתי לגן פה בישראל. למדתי בבית ספר דתי, המורים היו נהדרים ואהבתי את המקצועות תנ"ך וספרות.

סבתא ליליאן בצעירותה עם אחיה יוסף

תמונה 1

את בן הזוג שלי הכרתי דרך חברה. לצערי רק אמי הכירה אותו. אבי לא היה בחיים ושיתפתי רק את אמי בדבריי. לאחר נישואיי ילדתי את בכורתי בשנת 1983 ולאחריה נולדו עוד חמש בנות. כיום אני סבתא גאה ואוהבת לשישה נכדים יקרים.

הזוית האישית

ליליאן בוסקילה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה טלמור. התכנית נערכה בבית הספר הדסים, יקנעם עילית, התשע"ט.

מילון

קאזבלנקה
קזבלנקה היא עיר על חופה האטלנטי של מרוקו. אוכלוסייתה מונה כ-3.3 מיליון נפש (2010), והיא העיר הגדולה ביותר במרוקו והנמל העיקרי של המדינה. העיר נחשבת למרכז הכלכלי של מרוקו (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היחס בין ההורים שלי היה מדהים ומכובד“

הקשר הרב דורי