מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא חוה לבית שייביץ בבית דגן

סבתא חוה ונועה ויואב התאומים
סבתא חוה אחרי צבא
סבתא חוה וילדותה בארץ ישראל

הילדות של סבתא חוה סלוצקי לבית שייביץ.

סיפורה של חוה – שבע סלוצקי הסבתא של יואב ונועה סלוצקי, המשתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

"נולדתי בשנת 1951 בבית החולים "סרפנט" שכיום נקרא אסף הרופא. הורי עלו  לארץ ב-1949 וגרו בהתחלה בבית הדוד (אחיה של אמי) בתל-אביב באזור הדולפינריום שבזמנו נקרא השטח הגדול. כשאמי הייתה בהריון הם עברו לגור בבית ערבי בישוב בית דגן. כשהייתי בת כ-9 חודשים עברנו לבית בשיכון א'. יש לי 2 אחים מבוגרים ממני.

היו ביישוב 2 בתי ספר. האחד דתי והאחד חילוני. בתחילה בית הספר החילוני היה במבנה ישן כאשר כיתה א' הייתה בצריף במושב משמר השבעה. כדי להגיע לבית הספר היה עלינו לעבור גשר קטן. את כיתה ב' למדתי בבית הספר הישן ואחר כך עברנו ללמוד בבית ספר חדש שבו הייתה לנו גינה גדולה בה גידלנו ירקות לפי העונה. את הירקות היינו נוהגים למכור בדוכנים בחג השבועות.

בשכונה בה גרתי היו בתים דו משפחתיים עם גינות  בשטח של כדונם ורבע. הבית שלנו היה ממוקם בקצה היישוב ליד שביל שהוליך לצומת בית דגן. בסוף הגינה שלנו הייתה הגדר של המשטרה והכלבייה שלהם כך שהתרגלנו לישון למרות נביחת הכלבים. נהגנו לשחק על הכביש של השכונה שכן לא היו מכוניות. נהגנו לשחק קלאס, חבל ומחבואים (שגם כיום משחקים). כמו כן נהגנו לשחק את מלחמת הדגל (והנכדים משחקים בו במסגרת הצופים).

בקצה האחר של השכונה היה מגרש ריק שבחורף היה הופך לשלולית גדולה שנראתה כמו האדמה ובאחד הימים שבהם שיחקנו בחוץ נכנסתי בטעות לשלולית וכמעט טבעתי, אך למזלי האחים שלי הצליחו להוציאני בזמן. המקרה השאיר בי פחד מפני מים ולכן עד היום אני לא יודעת לשחות.

בתיכון למדתי בראשון לציון ובצבא שירתתי בצריפין כמדריכה.

עד לאחרונה גרתי בחדרה ועבדתי במחלקה העסקית בבנק הפועלים. לפני כ-7 חודשים יצאתי לפנסיה ולפני כשבועיים עברתי לגור בשכונת נווה שרת בתל אביב. יש לי 3 ילדים. 2 בנים כאשר הבכור שמשון הוא אביהם של נכדי התאומים: נועה יואב ועידו. הבן השני עופר אינו נשוי ובתי טלי נשואה.

הזוית האישית

היה ממש כיף לעבוד עם נכדתי עשינו כיף עבדנו יפה והעיקר שנהננו.

סבתא חוה עם נועה ויואב התאומים בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

גפילטע פיש
דגים ממולאים

בית דגן
בֵּית דָּגָן היא מועצה מקומית במחוז המרכז הסמוכה לעיר ראשון לציון. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1953. בבית דגן יש כמה גני שעשועים גדולים, מתנ"ס פעיל, בריכת שחייה הפעילה בחודשי הקיץ, מגרשי ספורט, ספרייה, שני בתי ספר (דתי וחילוני) ושתי תנועות נוער פעילות (תנועת הצופים ובני עקיבא). בראש מועצת בית-דגן עמד מאז 1984 ועד 2012 אלי דדון. עם פרישתו מהמועצה, מילא את מקומו עו"ד זוהר מדר ומאז הבחירות המוניציפליות שהתקיימו בסוף שנת 2013 עומד בראשה רו"ח רחמים תנעמי. ויקיפדיה

ציטוטים

”הבית שלנו היה ממוקם בקצה היישוב ליד שביל שהוליך לצומת בית דגן. “

הקשר הרב דורי