מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גדלנו יחד – המושב נהלל ואני

מלכה המובילה בעניני אופנה
מתנה ליום הולדת 11
ילדותה של סבתא רות בנהלל, ט"ו בשבט וחגי ישראל

הקיימת. ההורים היו מוזמנים לצפות בהצגה. אמא שלי ישבה בשורה הראשונה. כל כך שמחתי לראות את אמא שלי,שכחתי שאני בתפקיד חשוב, הרמתי את ידי, ונופפתי לאמא.

איזה בושה… וכמה כעסה הגננת…
מתנה ליום הולדתי ה – 11 – תעודת על תרומה לקק"ל
תמונה 1

בחגיגת פורים הייתי ה"מלכה אסתר", לבשתי שמלה ארוכה וכתר על הראש. הייתי מאד גאה בתפקיד החשוב הזה. ההתרגשות לקראת החגים הייתה רבה.

בחג השבועות, היו הכנות לטקס ביכורים. התלבשנו בבגדים לבנים והכנו את הטנא. לקחתי את אחי הקטן לחגוג את החג בית הספר.

ילדות – הבנים נגד בנות

התחלנו ללמוד בבית הספר. במרפסת של הבניין העברנו קו גבול. בנים בצד אחד, בנות בצד השני. מי שעבר את הגבול קיבל מכות!!!

הייתה ממש "מלחמת עולם" בין הבנים והבנות. המורים ניסו לפשר ולהשלים בינינו. לבסוף נערכה ועידת שלום. הוחלט שיותר לא יריבו ולא יכו. כל פעילות תתקיים ביחד עם כל הילדים. כך היה.

מאז ומתמיד היינו חבורה מגובשת. מלכה הייתה המובילה בענייני אופנה. השתדלנו לחקות אותה ושכנענו את האמהות להעתיק את הדוגמאות. מאד שמחנו להיות חבורה מגובשת. לא היו לנו מחשבים וטלפונים. היו לנו חברים אתם שיחקנו בכל יום אחרי הלימודים. שחקנו במשחקים שהמצאנו לבד או משחקים כמו קפיצה בחבל ומחניים.

מגדל המים היה נקודת המפגש שלנו. סביב המגדל התכנסנו לכל פעילות. על הצינור מים ביישוב עשינו תרגילי התעמלות ומראש המגדל ראינו את הסביבה.

העשרה
נהלל: "נהלל הוא מושב עובדים בצפון עמק יזרעאל, והוא מושב העובדים הראשון בארץ. משתייך לתנועת המושבים, ונמצא בתחומי המועצה האזורית עמק יזרעאל. שטחו כ-8,700 דונם. במושב 75 משקים חקלאיים.הגרעין הראשוני של חלוצי נהלל הוקם במושבה כנרת בשנת 1919. אל גרעין ראשוני זה נבחרו להצטרף חברים נוספים ממושבות וישובים חקלאיים נוספים".

מילון

נהלל
נהלל הוא מושב עובדים בצפון עמק יזרעאל, והוא מושב העובדים הראשון בארץ. משתייך לתנועת המושבים, ונמצא בתחומי המועצה האזורית עמק יזרעאל. שטחו כ-8,700 דונם. במושב 75 משקים חקלאיים.הגרעין הראשוני של חלוצי נהלל הוקם במושבה כנרת בשנת 1919. אל גרעין ראשוני זה נבחרו להצטרף חברים נוספים ממושבות וישובים חקלאיים נוספים

ציטוטים

”בכל יום אחרי הלימודים שחקנו במשחקים שהמצאנו לבד או משחקים כמו קפיצה בחבל ומחניים. “

הקשר הרב דורי