מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יותר מזל משכל

יעל ודוד בחצר בית הספר
סבא וחברים על רקע הכנרת
איך צלחנו את הכנרת

הסיפור של סבא דוד

כשהיינו בני שש עשרה נאספנו ארבעה חברים בכוונה להגיע לכינרת ולארגן סירת משוטים, שתלווה אותנו בצליחת  הכנרת לרוחבה, מטבריה לכיוון עין גב. לא הצלחנו להשיג סירה ולמרות זאת נכנסנו לבושים בגדי ים לחוף בטבריה והשתכשכנו במים. לאט לאט העמקנו לשחות כאשר המטרה שלנו הייתה להגיע לקיבוץ עין-גב. השעות הראשונות של השחייה עברו ללא כל אירוע מיוחד, אך כעבור כמה שעות רוח מזרחית החלה נושבת והיא והלכה והתגברה והקשתה עלינו את השחייה. הדרך היחידה להעריך את ההתקדמות בשחייה הייתה מיקומנו ביחס לקיבוץ מעגן, (אשר נמצא בדרום אגם הכנרת).

על שפת הכנרת

תמונה 1

ההתקדמות שלנו לעבר עין גב הואטה עם התגברות הרוח המזרחית. הרוח הגבירה את הגלים אשר התנפצו מול פרצופינו היגעים. השמש התחילה לשקוע והערב ירד לאיטו והחל להחשיך. גבעות עין גב נראו לנו מאיימות יותר. אחד הנערים ששחה איתנו קיבל התכווצות שרירים ובמקום להמשיך לכיוון עין גב, הוא המשיך לכיוון הגבעות שנראה לו יותר קרובות.

שני נערים ששחו מאוד מהר, הגיעו ראשונים לעין גב. אני הייתי השלישי שהגיע לנמל של עין גב. הם הלכו לחפש את החבר שסבל מהתכווצות שרירים בעזרת סירת מנוע של הדייגים שהיו על החוף, הם חיפשו ובמהרה מצאו אותו בקרבת החוף.

למזלנו בחברת הנוער בעין גב, היה נער שלמד איתנו בבית הספר העממי ודאג לספק לנו מיטות ושמיכות. בבוקר ספגנו "מקלחת" מהמבוגרים לחוסר האחריות של מעשינו הפזיז, וכעסם היה מוצדק בהחלט.

חברים טובים

תמונה 2

הזוית האישית

יעל ותמר: נהנינו לשמוע את סיפורו של דוד. סיפור על אומץ והרבה מזל והיה מרתק להקשיב לסיפוריו.

תמונת סלפי – בתכנית הקשר הרב דורי 2020

תמונה 3

מילון

עין גב
עֵין גֵּב הוא קיבוץ על השפה המזרחית של הכנרת. שייך למועצה אזורית עמק הירדן. השם "עין-גב" מתייחס למילה "נקבה" או "נוקייב" על שם הכפר הערבי א־נוקייב.(ויקיפדיה)

פזיז
פעולה מהירה ללא חשיבה

ציטוטים

”הייתי השלישי שהיגיע לנמל עין גב“

הקשר הרב דורי