מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יורם והמקהלה

ארוחה משפחתית באחד החגים
סוף הלימודים בטכניון 1964
סיפור האהבה של יורם לשירה .

בית ההורים

המוצא של הוריי הוא מפולין. אני נולדתי בארץ. למשפחתי היו מנהגים מיוחדים מאשר למשפחות אחרות. ביתי הראשון בישראל היה בתל אביב. חגגתי את אותם חגים שאנחנו חוגגים כיום. אני כבר 76 שנה חי בארץ.

אני מצולם בסוף לימודי בטכניון 1964

תמונה 1

החוויה שהכי זכורה לי מילדותי היא הכרזת המדינה. תיאור הבית שלי: דירת חדר וחצי עם שירותים ואמבטיה אשר חולקים עם עוד משפחה. לא היה לי קשר הדוק עם המשפחה המורחבת. החפץ העתיק ששמרתי מילדותי הוא המצלמה. הייתי רוצה להחזיר את הזמן לאחור ולחזור לחיי הקודמים. החוויה שהכי זכורה לי מהחברה בארץ היא היכולת של החברה להתאגד בשעות משבר. אני לא יודע מי הציע את הרעיון של העלייה לארץ ישראל. המאכלים שנהגו לאכול בבית ההורים הם: דג מלוח ורגל קרושה, ושמרנו על מאכלים אלה.

בשעות הפנאי אהבתי ללכת לים עם חבריי ולשחק בכל מקום אשר אפשר לשחק. שפת הדיבור בבית הייתה עברית, יידיש ופולנית. בסביבה בה גרתי היה בתי כנסת, בתי דפוס של העיתון "דבר" ובעלי מלאכה. ברוב השכונות בתל אביב גרו רק יהודים.

אהבה שלי היא שירת המקהלה

התחביב שלי הוא שירת מקהלה. תמיד אהבתי לשיר, אבל לנושא שירת המקהלה נחשפתי רק בגיל 37 כאשר במקהלה הקאמרית חיפה חיפשו זמרים, והחלטתי לנסות. עברתי מבחן קבלה והתקבלתי. היצירה ששרנו אז הייתה של מוצרט מאז אני שר באופן רצוף עד עכשיו. שרתי בכמה מקהלות בארץ ובחוץ לארץ. כעת אני שר בשתי מקהלותף מקהלת אוניברסיטת חיפה ומקהלת גיתית.

הזוית האישית

יורם ברלינסקי: מאוד שמחתי על תכנית זו. הייתה לי הזדמנות לספר לך על תקופת הילדות שלי ולהשוות אותה לילדות שלך. הייתה לי גם הזדמנות לשמוע את סיפוריו של אברהם על ילדותו ועלייתו לארץ. המפגשים היו מאוד מעניינים, וחיזקו את הקשר בין הדור הוותיק והדור הצעיר. שמחתי לתרום את חלקי לפעילות הזאת.

מילון

מקהלה
קבוצת זמרים השרים בתיאום

ציטוטים

”הייתי רוצה להחזיר את הזמן לאחור ולחזור לחיי הקודמים“

הקשר הרב דורי