מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יוסף ניימן- השרות בצבא האדום

תמונה שלי - אולג
יוסף ניימן סבא רבא רבא שלי
סבא רבא רבא שלי שרת בצבא האדום ונפל בקרב על סבסטופול

יוסף ניימן נולד בשנת 1901, וגדל בלובומל שבאוקראינה, שבאותה תקופה הייתה ליד הגבול בין הקיסרות הרוסית לקיסרות האוסטרו-הונגרית.

בתקופת ילדותו של יוסף הוא עזר  לאביו בעבודתו. יוסף ככל יהודי סיים לימודים יהודיים, דיבר וכתב ביידיש וכאשר התגייס לצבא האדום בפעם הראשונה בשנת 1918 גם למד רוסית.

אחרי שסיים את השירות הצבאי הראשון  שלו, יוסף עבד בעיתונאות, ובהמשך חייו הגיע לעבוד כמנהל של עיתון במושב.

יוסף היה נשוי לרחל ולהם היו 4 ילדים, אחת מהם, אנה, הייתה סבתא רבא שלי. ומכאן  שיוסף הוא הסבא רבא רבא שלי.

קצת רקע: בתקופת המלחמה, יוסף הבין כי המלחמה קרובה, ולכן שלח כמה שיותר רחוק את משפחתו, מגבולות ברית המועצות וגרמניה וכך הציל את כל משפחתו.

גרמניה כבשה את אוקראינה שבאותה תקופה חיה שם המשפחה. לאחר מכן,  יוסף התגייס לצבא בפעם השנייה והמשיך את תפקידו כקצין בצבא האדום.

יוסף נפל בקרב על הגנת סבסטופול באביב, בשנת 1942. במלחמת העולם השניה, החל מצור ארוך על העיר, שנמשך מ-12 בספטמבר 1941 עד 9 ביולי 1942. בסופו של דבר, הצליחו הנאצים לכבוש את העיר, אחרי קרבות קשים. (ויקיפדיה)

יוסף סיים את חייו  בדרגת אלוף -משנה – Colonel.

הזוית האישית

היה ממש כיף לחלוק את הסיפור של מישפחתי, וכמובן למדתי הרבה דברים על משפחתי ולדעתי זה תרם לי ולמשפחתי כידע כללי על משפחתנו.

מילון

הצבא האדום
הצבא האדום היה הכינוי של צבא הקבע של ברית המועצות (השם המלא עד 1946 היה הצבא האדום של הפועלים והאיכרים - Рабоче-Крестьянская Красная Армия או בר"ת PKKA; אחרי 1946 נקרא רשמית "הצבא הסובייטי"), שהיה אחד מזרועות הכוחות המזוינים של ברית המועצות. הצבא האדום נקרא כך, בגלל צבע הדגל המזוהה עם המפלגה הקומוניסטית.

סבסטופול
סבסטופול (באוקראינית: Севастополь; בטורקית: Akyar; ברוסית: Севасто́поль) היא עיר נמל על חוף הים השחור בחצי האי קרים.המיקום הגאוגרפי המיוחד של העיר ותנאי הניווט שבאזור הפכו את נמלי העיר סבסטופול למרכז ימי חשוב.

ציטוטים

”מלבד הצבא העיתונות הייתה מרכז עולמי, והדרך להשפיע על החברה.“

הקשר הרב דורי