מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יוסף גסולקר עולה מהודו

יוסף גסולקר עם אוריאן ויזמן
יוסף גסולקר חוגג בר המצווה
הוא שמח כל כך שהוא עולה ארצה לארץ שהוא חלם להגיע אליה

סיפור העלייה של יוסף.

העלייה לארץ ישראל מהודו נמשכה זמן רב. לקח ליוסף ולמשפחתו המון זמן לעלות ארצה. בערך כשנה שלמה. רק בשנת 1963 החליטו כל יהודי הודו לעלות ארצה לארץ ישראל. יוסף היה בן 12 והוא שמח כל כך שהוא עולה ארצה לארץ שהוא חלם להגיע אליה כי ספרו לו שהיה שם את בית המקדש ושנורא מיוחד שם.

תמונה 1

היה להם נורא קשה לעלות לארץ היו המון יהודים ולקח להם שנה עד שהם ראו את ארץ ישראל. כשהם הגיעו לארץ הם ראו את הדגל של המדינה והם שמחו. נתנו להם בית שיהיה להם איפה לגור והם גם היו בבית הקליטה שעזר להם להתאקלם ולדבר עברית. הם גם למדו בבית ספר מורשה שבאופקים.

אשתו של יוסף סיפרה אף היא על עלייתה לארץ, אפשר לקרוא את סיפורה בקישור הבא

 קישור לסיפור העלייה של דינה גלסורקר מהודו

כשהגיע יוסי לגיל 13 חגגו לו בר מצווה.

תמונה 2

יוסף

תמונה 3

יוסף התחיל לעבוד בגיל 15 בתחנת דלק שבמושב גלעד .

אחרי שנים רבות כשיוסף היה בן 52, אביו נפטר. יוסף מספר שספר סידור התפילה, שקיבל מאביו מתנה בחגיגת בר המצווה שלו הוא הזיכרון היחידי שנשאר לו מאביו. יוסף המשיך בחייו הרגילים עם ילדיו ונזכר בעלייה שלו לארץ וכמה שהוא שמח שהוא פה.

הקשר הרב דורי

אוריאן ויזמן מספרת: המפגשים שערכנו, שמעתי את סיפוריו של יוסף על עלייתו מהודו לישראל. חפשנו באינטרנט חמרים על העליות השונות. מצאנו את הסרטון המצחיק שקשור לעלייה לארץ

לול – העליה לארץ

קישור לסיפור העלייה של דינה גלסורקר מהודו

העשרה

קהילת יהודי הודו: יהדות הודו כוללת מגוון נבדל של קהילות היהודיות, שמניינן הכולל הופך אותן לצבר כולל מהגדולים בקהילות אסיה. בית הכנסת של קהילת בני ישראל באחמדאבאד חג חֲנֻכָּה, פנים בית הכנסת הקוצ'יני, מדינת קרלה, הודו. Jewtown

יהודי הודו מונים כיום כ-5,000 איש בלבד (כמחציתם במומבאי, כ-1500 בטהנה, 300 בפונה, ורק עשרות בודדות בקוצ'ין, קולקטה וניו דלהי) עד לפני מספר עשורים מנו יהודי הודו כשלוש רבבות.

 תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ה, 2015  מנחה יישובית ניצה דה פורטו

מילון

יהדות הודו
יהדות הודו כוללת מגוון נבדל של קהילות היהודיות, שמניינן הכולל הופך אותן לצבר כולל מהגדולים בקהילות אסיה. בית הכנסת של קהילת בני ישראל באחמדאבאד חג חֲנֻכָּה, פנים בית הכנסת הקוצ'יני, מדינת קרלה, הודו. Jewtown יהודי הודו מונים כיום כ-5,000 איש בלבד (כמחציתם במומבאי, כ-1500 בטהנה, 300 בפונה, ורק עשרות בודדות בקוצ'ין, קולקטה וניו דלהי) עד לפני מספר עשורים מנו יהודי הודו כשלוש רבבות.

ציטוטים

”יוסף שמחה שהוא עולה לארץ שהוא חלם להגיע אליה ספרו לו שיש שם בית המקדש “

”ספר סידור התפילה, שקיבל מאביו מתנה בבר המצווה הוא הזיכרון היחידי שנשאר לו מאבי“

הקשר הרב דורי