מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יהודית שרון מספרת על המעבר מהקיבוץ לקצרין

יישוב שער הגולן כיום
שער הגולן פעם
סיפור חייה של יהודית שרון

קשר רב דורי – יהודית שרון עם התלמידים: רון ציזיק, אלמוג בוים, נועם ציזיק

אני נולדתי בקיבוץ שער הגולן שברגלי הגולן. בקיבוץ לא היה בית ספר היה בית ילדים שבו היה לנו גם חדר אוכל וגם כיתה והכל. לא היה לנו תיקים כמו היום היה לנו שולחן נפתח שהיה בו כל הציוד. אנחנו מאוד אהבנו להיות בבית הילדים בקיץ היה חם מאוד וישנו בחוץ עם כילות והיינו משחקים בלילה במקום לישון טלפון שבור. היינו הולכים להורים לשלוש או ארבע שעות וחוזרים לישון בבית הילדים.

15 למאי 1948 האנגלים עזבו את הארץ ונגמר השלטון הבריטי בארץ, ידענו שתפרוץ מלחמה ולכן ביקשו אותנו לאסוף בקבוקים ולמלא בהם מים כי ידענו שהערבים דבר ראשון יפוצצו את מקור המים. בשבת בבוקר הלכנו עם הבקבוקים למקלט היחיד שהיה בקיבוץ ואיך ששמנו את הבקבוקים התחילה ההפגזה בקיבוץ. בלילה פינו אותנו הילדים ליבניאל ואחר כך לחיפה.

הקיבוץ שלנו נעזב על ידי החברים בסופו של דבר והערבים כבשו אותו ושרפו את כל הקיבוץ. אחרי כמה ימים החברים חזרו ואנחנו חזרנו רק אחרי חצי שנה. בחיפה גרנו על הכרמל ושמה די השתוללנו היינו יורדים לשוק וגונבים גרעינים ובורחים מהר. ברגע שהקיבוץ נשרף הרגשתי עצב רב.

המקצוע שלי היה הנדסאית בניין שאותו למדתי בתל אביב כשעברנו לקצרין בעלי פתח מוסך ואני הייתי המנהלת חשבונות שלו. היום אני פנסיונרית מכינה ארוחת צהריים לנכדים ועוסקת בכל מיני עיסוקי ספורט ושירה.

בשנת 1978 עקב סכסוך עם הקיבוץ נחמני בעלי החליט לעזוב והלכנו לראות מקומות מתאימים, רצינו עיר חדשה ובסוף בחרנו בקצרין נחמני עבר עם שתים מבנותיו ואני נשארתי עוד שנה בקיבוץ.  בספטמבר 1979 עברתי עם שאר הבנות לקצרין. ההסתגלות הייתה קשה, לא הייתי רגילה לבשל לכבס ולהיות עם הילדים בבית, אבל לאט לאט  התרגלתי והיום אני סבתא ל – 15 נכדים ו – 2 נינים.

קצרין

"קַצְרִין היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל, הממוקמת במרכזה של רמת הגולן, בגובה של 300 מטר (היישוב) עד 370 מטר (אזור תעשייה) מעל פני הים. שטח השיפוט של קצרין הוא 12,214 דונם. מדרומה של קצרין נמצאת שמורת יער יהודיה…ההחלטה להקים עיר בגולן התקבלה על ידי ממשלתה של גולדה מאיר בשנת 1973. קצרין הוקמה בשנת 1977 על ידי גרעין שהתארגן בשנת 1975 בעידודו וביוזמתו של ועד ישובי הגולן. קצרין נחנכה ב-24 בינואר 1978 והוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1979". (ויקיפדיה)

תמונה 1

קשר רב דורי

הזוית האישית

הקשר הרב דורי – יהודית שרון עם התלמידים: רון ציזיק, אלמוג בוים, נועם ציזיק

 

מילון

לא למדתי
לא היה

ציטוטים

”לא למדתי“

הקשר הרב דורי