מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יבגני ברסלר ספורטאי אלוף ברית המועצות

פה זה תמונה שלי ושל סבא
פה זה תמונה מאחת ההליכות שלו בים
הצלחותיו ומסעותיו

סבא שלי יבגני ברסלר נולד בגורקי בתאריך הלועזי 18.11.1946 .

בשנתיים הראשונות בחייו גר עם סבתא שלו בגלל שהוריו נשלחו לעבוד באוזבקיסטן, אימא של סבא הייתה רופאה כירורגית ואבא של סבא היה מנהל בית ספר ומורה להיסטוריה. בשנת 1948 סבתא לקחה את סבי איתה לאוזבקיסטן ושם הם גרו שמונה שנים. בשנת 1956 הם עברו לאלמטי שבקזחסטן סבי המשיך ללמוד באלמטי בבית הספר והתחיל להתאמן בשחייה והתקדם מאוד בספורט. הוא השתתף בכל התחרויות וזכה בהישגים רבים והיה אלוף ברית המועצות.

אחרי בית הספר הוא הלך לשרת בצבא וקיבל את התואר ספורטאי אלוף אחרי הצבא הוא הלך ללמוד באוניברסיטה משנת 1966 עד 1970. בשנת 1969 סבא הכיר את סבתא שלי אמה והם התחתנו ביולי 1970. ב 23 במאי 1971 נולד אבי ובשנת 1975 נולד אחיו איגור.

משנת 1970 עד 1993 סבי היה מאמן ספורט פנטאתלון מודרני הכולל את ענפי: ההיאבקות, ריצה, סייף, פגיעה במטרה ושחייה. הוא היה מאמן ראשי של ברית המועצות ותלמידיו היו אלופי אירופה ואלופי ברית המועצות. בשנת 1995 הוא עבר לעבוד בבנק ועבד כמנהל ביטוח כספים עד לשנת 2005. בשנת 2006 הזמינו אותו לעבוד באותו החברה, אבל בעיר מוסקבה.

באפריל 2015 סבא וסבתא עלו לארץ עכשיו הוא פנסיונר ונהנה מהחיים. הוא עדיין מתאמן, הוא עושה הליכה בשפת הים ואפילו עושה 50 שכיבות שמיכה בקלות.

הזוית האישית

הייתי רוצה לאחל לו את כל הטוב בעולם ושימשיך לחיות בבריאות ואושר

מילון

שכיבות שמיכה
שְׁכִיבת סמיכה היא תרגיל התעמלות פיזית נפוץ, המבוסס על הפעלת כוח הכובד של הגוף כולו על המרפקים ועל הרגליים. במהלך התרגיל מיושרים המרפקים תוך דחיפת הגוף כלפי מעלה. בעת ביצוע שכיבת סמיכה נסמך הגוף הישר על הזרועות ומכאן השם: "שכיבות סמיכה". (ויקיפדיה)

אלמטי
עיר בקזחסטן

ציטוטים

”הוא היה מאמן ראשי של ברית המועצות ותלמידיו היו אלופי אירופה ואלופי ברית המועצות.“

הקשר הרב דורי