מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חנה וולמן, מתנדבת בבית הספר קדימה

חנה ויורי מתעדים סיפור
תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר
חנה מספרת את סיפורה

ההתנדבות בבית הספר

שמי חנה וולמן. אני מתנדבת בבית ספר קדימה משנת 2013. בתקופה הממושכת הזאת פגשתי והכרתי הרבה תלמידים חמודים מאוד. התלמידים נותנים לי השראה וכוח להמשיך. ביום שאני צריכה להגיע לבית הספר, אני מרגישה התרוממות הרוח. כרגע אני מתנדבת בכיתה א'.

במהלך השיעור, קודם המורה מסבירה את חומר השיעור ואחר כך המורה נותנת עבודה עצמאית לתלמידים ואז הרבה תלמידים מבקשים עזרה. אני מסתובבת בין התלמידים ומרגישה שהעזרה שלי חשובה להם, לפעמים, אני יכולה לתת להם ציון – הציון הוא סמילי. הילדים מאושרים וגם אני. בבוקר אני פוגשת את התלמידים במסדרון בית הספר. הם מחבקים ומנשקים אותי.

בשנה שעברה התנדבתי בכיתה של ילדים על הספקטרום האוטיסטי. הייתה לי איתם חוויה חזקה. בכתה מיוחדת זו, יש רק שמונה תלמידים בכיתה בגיל 12. עזרתי להם בכל התחומים. יצרתי קשר גם עם המורות, קשר חם ואוהב. בסוף שנת 2019, קיבלתי "אות הלב" על תרומתי. ערכו ממש טקס, בנוכחותם של כל המתנדבים, המורים והתלמידים, מנהל בית הספר והמורות אמרו לי דברי ברכה ותודה. מרוב אושר בכיתי.

אני חיה בארץ 40 שנה. נולדו לי פה שני ילדים ויש לי חמישה נכדים. מילדותי מהמקום שבו גדלתי אני זוכרת שהמשפחה שלי פחדה והסתירה את יהדותה. הורים תמיד ביקשו ממני לא להגיד ולא לספר שאנחנו יהודים. גם בבית הספר תמיד הסתרתי את הלאום שלי. לא חשבתי שיכול להיות מצב שבו אפשר לדבר באופן חופשי.

בעלי מיכאל

בעלי, מיכאל, גדל כילד יתום. אבא נפל שלו נפל במלחמה ואימא שלו נפטרה מרעב. הוא גדל בבית היתומים בצפון רוסיה. עם המון כוח רצון והתמדה הוא סיים לימודיו בהצטיינות גם בקולג' וגם באוניברסיטה במוסקבה. גרנו במוסקבה, כשמיכאל הבעל שלי, סיים את הלימודים, הוא היה מהנדס ותיכנן בניית כבישים. הוא היה מאוד מוערך בקהילה של מהנדסי הכבישים. גם בארץ הוא המשיך לעסוק במקצוע שלו. בבניית כבישים וגשרים. הוא המשיך כל הזמן ללמוד ולהתקדם בתפקידים. הוא תמיד עזר לעולים חדשים שעלו אחרינו גם בחיפושי עבודה.

עם השנים הילדים שלנו גדלו ובנו משפחות משלהם ואנחנו עוזרים להם ונהנים עם הנכדים.

מתעדת את הסיפור שלי יחד עם התלמיד יורי

תמונה 1

הזוית האישית

אני נהנית מהקורס מחשבים מהעזרה של המורה דינה ותלמיד ירי, ומהקשר שלי עם יורי . הבנתי שהחיים  שלנו פה טובים ואנו נהנים מחויות. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו.

מילון

הספקטרום האוטיסטי
הפירוש: הספקטרום האוטיסטי הוא רצף תסמונות שיש להן מכנה משותף עם האוטיזם הקלאסי, כגון תסמונת רט, ותסמונת אספרגר.

ציטוטים

”הבנתי שהחיים  שלנו פה טובים ואנו נהנים מחויות. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו. “

הקשר הרב דורי