מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטרקטור המשפחתי של משפחת אושרי

אורה ויהונתן מחזיקים בתמונה של הטרקטור
הטרקטור המשפחתי
חייה של סבתא אורה והטרקטור שעובר מדור לדור

שמי אורה אושרי, נולדתי בשנת 1939 לפני 77 שנים בפרדס חנה להורי לאה ויוסף מכניק.

פרדס חנה הוקמה בשנת 1929 כמושבה חקלאית. הורי היו בין המתיישבים הראשונים של פרדס חנה.

מסורת משפחתית בבית ספר אלונים

אני למדתי בבית ספר אלונים שנקרא אז בית הספר "עממי" ולמדו בו כול ילדי המושבה – חילונים ודתיים ביחד. כשהיינו בכיתה ד' הכריזו על הקמת המדינה והשמחה היתה גדולה. באותו זמן נבנה בית ספר דתי שכל הילדים הדתיים עברו אליו. אנחנו, כל הילדים החילונים, נשארנו בבית ספר שהחליף את שמו לבית ספר "אלונים". בבית ספר זה למדו גם ילדיי גיל, זיו וטליה. יהונתן ואחיו ממשיכים את המסורת למשפחתנו ולומדים גם הם בבית ספר "אלונים".

בילדותי גרתי ברחוב הדקלים, כשבגרתי ונישאתי, עברתי לגור בשכונה של בני ובאותו הזמן עבדתי כמורה בבית ספר "אלונים". היום בבית ברחוב הדקלים, גר זיו בני עם יעל אשתו ושלושת ילדיו: איתי, יהונתן ואוריה. אושר רב ממלא את ליבי לראות את בני המשפחה של בני זיו גרים בביתנו ברחוב הדקלים. כמובן ששיפצו את ביתנו, נטעו ושתלו שתילים והבית מלא שמחה.

הטרקטור המשפחתי

במהלך המפגשים סבתא סיפרה לי את סיפור המשפחה על הטרקטור המשפחתי של סבא עמוס. טרקטור שאנחנו כל הנכדים כל כך אוהבים.

סבא רבא שלי, חיים אושרי, היה המתיישב הראשון במושב עין עירון. המושב הוקם בשנת 1934, על ידי קבוצת תושבים אשר עלו לארץ ישראל בימי העלייה השנייה. שמו של המושב ניתן לו עקב מיקומו הצופה על נחל עירון הסמוך.

עין עירון (ויקיפדיה)

תמונה 1

לסבא רבא חיים היה משק חקלאי כשבכל העבודות עזר לו הסוס. בשנת 1954, קנה סבא רבא חיים טרקטור חדש. זה היה הטרקטור הראשון במושב והוא הקל בעבודות המשק. בשנה זו סבא עמוס היה כבר נער וגם הוא זכה לעבוד עם הטרקטור ולעזור לאביו חיים.

בשנת 1985, קנה סבא רבא חיים טרקטור חדש. פרגוסון אדום מודל 1985. בדיוק אז סבא עמוס השתחרר מהצבא. במשך כל השבוע עבד סבא בעבודות חקלאיות.

אחרי כמה שנים דודי גיל ואבי זיו התחילו ללמוד לנהוג על הטרקטור, יצאו לעבוד בפרדסים ובמטעים שלנו. עבר זמן והדור הרביעי – הנכדים דן, עמית התחילו גם הם לנהוג.

עוד זמן קצר, אחי איתי ואני נתחיל גם לנהוג על הטרקטור. אנחנו כבר מחכים לרגע הזה ונהיה מאד גאים להמשיך את המסורת המשפחתית!

הזוית האישית

יהונתן אושרי: אני מרגיש מאוד גאה שאנחנו עדיין נוסעים בטרקטור שהיה של הדור הראשון ועבר בין דור לדור.

מילון

עין עירון
המושב הוקם בשנת 1934, על ידי קבוצת תושבים אשר עלו לארץ ישראל בימי העלייה השנייה. שמו של המושב ניתן לו עקב מיקומו הצופה על נחל עירון הסמוך.

ציטוטים

”סבתא סיפרה לי את סיפור המשפחה על הטרקטור המשפחתי של סבא עמוס“

הקשר הרב דורי