מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השכונה שלי – למדתי יחד עם משה פדלון

משה פדלון בכנס הקשר הרב דורי בהרצליה.
משה פדלון למדנו ביחד בכתה
השכונה

סבתא יפה נולדה בשנת 1952, בכפר סבא לבית משפחת זעפרני. סבתא יפה מספרת לליאור על ילדותה בהרצליה.

סבתא יפה מספרת:

"הורי עלו לארץ בשנת 1949. בהגיעם לארץ הם השתכנו במעברת ג'ליל הרצליה. אני סבתא יפה, נולדתי בשנת 1952 בנווה ישראל. הורי עברו ממעברת ג'ליל שזה היה זמני. לשכונת נווה ישראל. גרנו בבית עם 2 וחצי חדרים, 10 נפשות ו – 7 ילדים הורים וסבתא.

בזכרוני הייתה לי ילדות יפה, שפע של פעילויות משחקי חברה, גומי, כדורגל, 5 אבנים ועוד. בזמנו מצב הכלכלי היה קשה. למדתי 8 שנות לימוד. משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, למד איתי באותה כיתה.

"משה פַדְלוֹן (נולד ב-1953) הוא ראש עיריית הרצליה הנוכחי. פדלון נולד במעברת ג'ליל בהרצליה, לטוני, גננת, ואליהו, עובד בתעשייה הצבאית. הוא גדל בשכונת נווה ישראל. למד בבית הספר "בן צבי", והמשיך בתיכון "אורט" בעיר. שרת בקבע ביחידות קרביות ובמערך ההדרכה, והשתחרר בדרגת סגן-אלוף. בין השאר היה ראש מגמת הכשרת חובשים קרביים". (ויקיפדיה)

בילדותי הכרתי את סעדיה הוא היה בין חברי הילדות שלי והפך במשך השנים לבעלי סעדיה. כבר מילדותנו היה לנו חיבור, במשך כל שנותנו המשותפות ביחד. התחתנו בשנת 1974 ונולדו לנו 4 ילדים שהבכור ביניהם הוא מירון ובתו נכדתי, ליאור. יש לי 10 נכדים והנסיכה ליאור הרביעית במספר אחרי שלושה נכדים, אתה אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

לאחר נשואי גידלתי את ילדי ולא עבדתי. לאחר מספר שנים יצאתי לעבוד בגן ערבה. אותו גן בו גדלתי כילדה קטנה. גם אני וגם בעלי היינו יחד באותו גן "גן ערבה", אני הייתי בקבוצת הבוגרים ובעלי בצעירים.

עבדתי בתחום החינוך 33 שנה, כיום אני בפנסיה כבר שלוש שנים ונהנית מכל רגע. משתתפת בחוגים, חוגי העשרה ועוד.

אני זוכרת את מלחמות ישראל, במלחמת ששת הימים הייתי כבת 15 ולא היו מקלטים בשכונה. היינו מסתתרים מתחת לבניין שהיה מול ביתנו. בשנת 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים וארבעת אחי גויסו למלחמה לשרת במילואים. בעלי באותו זמן היה חבר שלי ושרת  בשרות סדיר ודאגתי מאוד לארבעת אחי וחבר שלי. דאגתי לכולם, אבל יותר מהכל לחברי, סעדיה. ברוך השם הוא אהבת חיי. בעלי שירת במילואים עד גיל 50 בהנדסה קרבית.

הזוית האישית

סבתא יפה: ליאור נכדתי, היא בתו של בני הבכור מירון והנסיכה ליאור היא הרביעית במספר נכדי אחרי שלושה נכדים. יש לי נעשרה נכדים מקסימים.

מילון

משה פדלון
פדלון נולד במעברת ג'ליל בהרצליה, לטוני, גננת, ואליהו, עובד בתעשייה הצבאית. הוא גדל בשכונת נווה ישראל. למד בבית הספר "בן צבי", והמשיך בתיכון "אורט" בעיר. שרת בקבע ביחידות קרביות ובמערך ההדרכה, והשתחרר בדרגת סגן-אלוף. בין השאר היה ראש מגמת הכשרת חובשים קרביים. בשנים 1994–2006 היה מנהל אגף שיפור פני העיר (שפ"ע) בעיריית הרצליה, ובשנים 2006–2013 היה מנהל אגף תחזוקה, ביטחון ולוגיסטיקה (תב"ל). לפדלון תואר ראשון במדעי המדינה, ממשל ופוליטיקה, ותואר שני מאוניברסיטת חיפה במינהל ציבורי בשלטון המקומי.

ציטוטים

”עבדתי בתחום החינוך 33 שנה“

הקשר הרב דורי