מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

טיול בת מצווה

יצירה משותפת חנוכה בית התפוצות
הר הכרמל
השמועה על הטיול עברה בינינו הילדים...היה זה דבר נדיר ביותר

שמי חיה מלר, משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. במפגשי התכנית למדנו לעבוד על המחשב וסיפרתי לעמנואל את סיפורי המורשת והמשפחה שלי. בחרתי להעלות את הסיפור על טיול הבת מצווה של ארנה חברתי לכתה.

"יש טיול השמועה עברה בינינו הילדים כאש בשדה קוצים, היה זה דבר נדיר ביותר, מי נסע אז ולאן?. זה היה סיפור בת המצווה של אורנה. אבא של ארנה היה חבר ב "אגד" . חברת "אגד" נוסדה ב -1 בינואר 1933 , היא הייתה איחוד של ארבע חברות תחבורה ציבורית קטנות במרכז הארץ: המהיר, הגה, קדימה והתאחדות הנהגים. את השם "אגד" הציע המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. חברת אגד אפשרה לאבא של ארנה לקבל את האוטובוס בשבת לצורך הטיול.

נאספנו כל ילדי הכתה וחברים ויצאנו לדרך. בדרך לכיוון חיפה . בדרך עשינו פיקניק, קיבלנו כריך עם שוקולד "השחר". ממרח שוקולד זה היה עבורנו מעדן. מים שתינו מהמימיה שכל אחד הביא .

בהמשך עלינו להר הכרמל  קטפנו פרחים, כלניות כחולות ואדומות כי זה היה לפני עידן שמירת הצומח. חזרנו מאושרים מיום טיול בחיק הטבע. הייתה זו תקופה אחרת. תקופה של חיי צניעות והסתפקות במועט. נראה כעידן שונה לחלוטין מהיום.

את בת המצווה שלי  בקושי אני זוכרת, היה זה מסיבה מאד צנועה שנערכה בבית ביום גשם, אמי הייתה טרודה כל השבוע בהכנת מאכלים, הגיעו מעט  אורחים כי  לא לכל אחד היה מכונית והיה קשה להגיע. מתנות היו לא רציניות קצת כסף מהמשפחה שהורי מיד אימצו, ספר שלא היה בו צורך  ועוד מתנות שלא שימחו אותי. לחברים לא חגגתי כי לא היה תקציב ואני לא התעקשתי.

כל בת מצווה של בנות השכבה היו דומות. קצת משחקים כריך פשוט ומים כמו התאספות בבית החוגגת . לפעמים  היה חידון שהאח הגדול ארגן  ואנחנו שמחנו בחלקנו.

 כיום רמת החגיגות עלתה במספר מדרגות מי היה מאמין שכך יראו פני הדברים,

העשרה

אגד: ""אגד" היא אגודה שיתופית – קואופרטיב – המפעילה תחבורה ציבורית בישראל, בייחוד אוטובוסים. אגד היא מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, ואחת מחברות התחבורה הציבורית הגדולות בעולם‏. בישראל היא מספקת כ-55% מכלל שירותי התחבורה הציבורית במדינה.

"אגד" נוסדה כקואופרטיב ב -1 בינואר 1933 כתוצאת מיזוג של ארבע חברות תחבורה ציבורית קטנות במרכז הארץ: (המהיר, הגה, קדימה והתאחדות הנהגים). את השם "אגד" הציע המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק".

השחר העולה ( ממרח שוקולד) "השחר העולה היא חברה ישראלית המייצרת מאכלים המבוססים על שוקולד וכן ממרחים שונים. המוצר המזוהה עם החברה יותר מכל הוא ממרח השוקולד "השחר העולה", אותו היא מייצרת מאז 1955"

תשע"ה, 2015

מילון

אגד
"אגד" היא אגודה שיתופית – קואופרטיב – המפעילה תחבורה ציבורית בישראל, בייחוד אוטובוסים. אגד היא מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, ואחת מחברות התחבורה הציבורית הגדולות בעולם‏. בישראל היא מספקת כ-55% מכלל שירותי התחבורה הציבורית במדינה.

השחר - שוקולד
השחר העולה היא חברה ישראלית המייצרת מאכלים המבוססים על שוקולד וכן ממרחים שונים. המוצר המזוהה עם החברה יותר מכל הוא ממרח השוקולד "השחר העולה", אותו היא מייצרת מאז 1955

עידן
תקופת, זמן

ציטוטים

”"כאש בשדה קוצים"“

הקשר הרב דורי