מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חסיד ומקושר לרבי, הרב אהרן הלפרין

הנכדה אסתי הלפרין
הסבא אהרון הלפרין ז"ל
סבי נמנה על חברי ה"קבוצה" הראשונה שנסעה ללמוד אצל הרבי.

סיפור חיי סבא הרב אהרן הלפרין 

הנכדה אסתי מתעדת את סיפור חייו של הסבא הרב אהרן הלפרין, כפי שסיפרה לה סבתא רבקה רעייתו.

סבי אהרן נולד בשנת ת"ש (1940) בירושלים, בשכונת בית ישראל. בילדותו הוא למד בתלמוד תורה חיי עולם בירושלים.

הימים היו "ימי הצנע". הממשלה חילקה תלושים והקציבה לכל משפחה על פי מספר הנפשות שנמנים עליה את מכסת המזון, שהמשפחה זכאית לקנות, ולקבל ב"חיידר" את כוס החלב והעוגה.

בבחרותו למד סבי בישיבת חב"ד תומכי תמימים בלוד אצל המשפיע הרב שלמה חיים קסלמן. סבי נמנה על חברי ה"קבוצה" הראשונה שנסעה ללמוד אצל הרבי. הם זכו לקרובים מיוחדים מהרבי, לפני עזיבתם את 770 הרבי זימן אותם ל'גן עדן התחתון' ואמר מאמר במשך חצי שעה.

בשנת תשכ"ז התחתן עם סבתי הגב' רבקה דבורה לבית משפחת גולדברג. התקופה הייתה לאחר שחרור הכותל המערבי, קבר רחל ומערת המכפלה, הם הסתובבו בעיר העתיקה ובכל המקומות הקדושים מתוך הודיה גדולה לקב"ה על הניסים הגדולים. הם הקימו יחד משפחה לתפארת בכפר חב"ד.

לאור פנית יו"ר נכי צה"ל הוא הוציא ספר הנקרא בשם 'תפארת ישועה' על הלכות תפילין ועוד. פתרונות הלכתיים לנכי צה"ל בנוגע לפציעות שונות.

סבי למד במשך שנתיים עם הרב שניאור זלמן גרליק, רבה הראשון של כפר חב"ד וקיבל "תעודת סמיכה" ממנו. סבי היה ראש כולל בבת ים ואנשים נעזרו בו בעצה ותושייה. הוא היה בין מייסדי 'חיידר אוהלי תורה' בכפר חב"ד יחד עם הרב מרדכי אשכנזי. סבי היה אחראי על מערכת הכשרות והעירוב בכפר חב"ד.

הקשר עם הרבי

סבא שלי זכה לקבל לחגיגת ה"בר מצוה" שלו שהתקיימה בחול המועד פסח, מברק עם ברכת מזל טוב מהרבי. ולאחר החג הוא קיבל מכתב ברכה נוסף לבר מצווה. סבי נמנה על הקבוצה הראשונה שנסעה ללמוד אצל הרבי ב-770 בשנת תשכ"ב. בהתוועדות של י' שבט הרבי שאל איפה הממונה היילפרין? כשסבי ניגש הרבי נתן לו בקבוק משקה לחלק לחברי הקבוצה.

בסעודת ליל שני של ראש השנה במעון של הרבי הריי"ץ, השתתפו זקני החסידים, והרשו לתלמידי ה"קבוצה" להשקיף מהצד. לקראת סיום הסעודה הרבי חילק לסועדים את הרימון  שסבי הביא מארץ ישראל.

תמונה 1
מברק ברכה מהרבי לבר המצווה
תמונה 2
מכתב מהרבי לבר המצווה

מנהגיו של סבא

סבי הידר מאוד במצוות ותמיד מתוך שמחה ומאור פנים, יכלו לראות עליו בפועל את העניין של "שמחה של מצווה", הוא דאג להתייגע עבור המצוות בעצמו ולא לעשות זאת באמצעות שליחים. למשל, לקראת חג הפסח הוא אירגן קבוצה לאפיית מצות מהודרות, שמהן היינו אוכלים כל החג. בסוכות, האתרוג שקנה היה מהודר בתכלית והוא השקיע בבחירתו זמן וממון רב.

היום כשאנחנו מסתכלים בתמונות שלו אנחנו שמים לב לאור שקרן ממנו ובמיוחד בזמני מצווה ושמחות משפחתיות.

חפץ שיקר ללבו

ספר תהילים שהרבי אמר בו בערב שבת קודש פרשת תרומה תשכ"ב ומגילת אסתר שנכתבה על ידי חמיו וניתנה לו כמשלוח מנות בפורים.

תמונה 3

הזוית האישית

הנכדה אסתי מתעדת את סיפור חייו של הסבא הרב אהרן הלפרין, כפי שסיפרה לה סבתא רבקה רעייתו.

מילון

קבוצה
" זהו הכינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770 לתלמידי התמימים, אחר שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל. בתום שש שנות לימודים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה נוסעים הבחורים כקבוצה מיוחדת, מגובשת ומאורגנת, ללמוד "שנה תמימה" - שנה שלימה, בבית רבינו 770. מסגרת מיוחדת זו קיבלה במהלך השנים את הכינוי הרווח בקרב כל אנ"ש - "קבוצה".

רבי שניאור זלמן מליאדי
האדמו"ר הזקן. מכונה גם הרב או בעל התניא והשולחן ערוך נולד בי"ח באלול ה'תק"ה ונפטר - כ"ד בטבת ה'תקע"ג, הוא מייסדה של שיטת חסידות חב"ד והאדמו"ר הראשון בשושלת אדמו"רי חב"ד. חיבר את ספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד וכתב שולחן ערוך.

ציטוטים

”הולדת כל בן, נכד ונין גרמו לו אושר רב, ורווה נחת מהתכנסויות המשפחה באירועים השונים., “

הקשר הרב דורי