מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלקים מחייה של סבתא מזל יום טוב

מזל מלי בחופשה ביוון
שחר וסבתא מזל מלי
סיפור משפחתי

שמי מזל מלי יום טוב, ואני רוצה לספר על ילדותי.

כשהייתי ילדה אהבתי לשחק  במשחקי ילדות כמו: בקלאס , קפיצה בחבל , וחמש אבנים. אהבתי לשחק עם חברותי הטובות ועם אחיותי ברחבה ליד הבית. אני חושבת שהמשחקים האלו פחות מוכרים וזה חבל מאוד. אני הכי מתגעגעת לזה שהיה פעם קשר של פנים מול פנים בזמן משחק. בגיל ההתבגרות היו לי כמה רגעים משמחים וכמה עצובים. רגע משמח שאני זוכרת זו האהבה הראשונה שלי כשהייתי בת שלוש-עשרה. קראו לו צ'רלי  ואהבנו מאוד אחד את השניה,  זה געגוע כי זו הייתה אהבה ראשונה. רגע עצוב שאני זוכרת מגיל ההתבגרות זה שאבא שלי גידל אותנו עם אמא חורגת, והיא הייתה רעה אלינו.

הכרתי את בעלי צבי אצל חברה. הקמתי משפחה כשהייתי מאוד צעירה. התחתנתי בגיל שש-עשרה וחצי. אני זוכרת את האולם בו התחתנתי , אולמי "אורון" שהיו  בקרית אתא. לא עשו לי מסיבה לפני החתונה. יש לי עד היום תמונות מהחתונה. כשנולד לנו הילד הראשון, הייתי בת שבע עשרה וצבי בעלי היה בן עשרים ושבע וחצי.  לילד הראשון קראו רון ז"ל, כשנולד לנו הילד השני הייתי בת תשע עשרה. לילד השני קוראים שרון שיהיה בריא, וכשנולדה לנו הילדה השלישית הייתי בת עשרים ושלוש, וצבי היה בן שלושים ושלוש וחצי. לילדה השלישית קראו לימור ז"ל.

העבודה הראשונה שלי הייתה בחן פלס זה בית חרושת קטן שמייצרים בו שקיות ניילון.  בחרתי בעבודה זו  מפני שזה מה שהיה אז. אני ובת הדודה שלי עבדנו ביחד כדי לפרנס את המשפחה. מאוד נהנתי לעבוד בעבודה זאת מפני שהיינו רק בנות, ותוך כדי עבודה צחקנו ודיברנו. עסקתי בעבודה זה חמש שנים. המקצוע אינו מלווה אותי עד היום. אני הכי מתגעגעת להתרגשות של המשכורת הראשונה כי זה היה כזה מרגש.

עכשיו לנושא האחרון והוא נושא ילדים נכדים ונינים. כרגע אין לי נינים, אבל יש לי  ילד אחד שיהיה בריא שמו שרון והוא גר ביפן. ממנו יש לי שלושה נכדים מקסימים. הגדול הוא גל, האמצעית היא  לירון, והקטנה היא ספיר. אני פוגשת אותם פעם בשנה כי הם חיים ביפן, אבל כמעט כל יום אנחנו מדברים בשיחות וידאו. היה לי עוד בן ושמו היה רון. לצערי רון נהרג בגיל צעיר ולא הספיק להביא ילדים. הייתה לי עוד ילדה שנפטרה מסרטן וממנה יש לי שתי נכדות מדהימות, הגדולה מבניהן היא שחר, והקטנה היא אור. אני אני נפגשת עם שחר ואור פעם פעמיים בשבוע. אני כל כך אוהבת את הנכדים שלי, הם פשוט נכדים מקסימים ואני אוהבת אותם אחד אחד.  אני מאוד אוהבת את בני ומחכה לזה שהוא יבוא עם משפחתו לארץ  ונהיה ביחד עם כל הנכדים מהארץ ומיפן.

 

הזוית האישית

מזל מלי: היה לי כיף לשבת עם הנכדות שלי שחר ואור, ולספר להן את הסיפורים שלי, הן נורא נהנו לשמוע את הסיפורים ולי היה ברב המקרים, נעים להיזכר, לפעמים פחות.  מקווה שלמדתם עליי דברים חדשים.

מילון

קלאס
קלאס הוא משחק ילדים. מקורו של המשחק בבריטניה שבתקופת האימפריה הרומית. החיילים הרומיים מאה 20 היו צריכים לרוץ בשדה הקרב עטויים שריון מלא, והאמינו כי משחק בקלאס ישפר את תפקוד רגליהם. המשחק מצריך אבן ושרטוט על הקרקע. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בגיל ההתבגרות היו לי כמה רגעים משמחים וכמה עצובים. רגע משמח שאני זוכרת זו האהבה הראשונה שלי כשהייתי בת שלוש-עשרה. קראו לו צ'רלי  ואהבנו מאוד אחד את השניה,  זה געגוע כי זו הייתה אהבה ראשונה.“

הקשר הרב דורי