מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום שלא התגשם – אילנה חי זיכרונה לברכה

אילנה חי ז"ל במרכז יום מנדלבוי
אילנה חי ז"ל במרכז יום מנדלבוי
חלום שלא התגשם

אילנה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר אביגור ברמת גן
האזין ותיעד התלמיד: לירן עובדיה
אילנה נפטרה כעבור שנה ותיעוד זה נשאר לזכרה !
אילנה נולדה בעיראק בשנת 1936. היא למדה בבית-ספר לבנות. בבית-הספר הזה למדו עד כתה ו‘. שמה של המורה היה פאטמה.
בימי חמישי היה מִפקד בוקר. לצורך כך היו התלמידים צריכים לבוא עם תלבושת אחידה. בכל בוקר היו בודקים לכל הילדות את הראש על מנת לוודא שאין להן כינים.
בהפסקות אילנה נהגה לשחק בתופסת, בכדורסל ובכדורעף. אילנה אהבה את כל מקצועות הלימוד והייתה טובה בהם , במיוחד בחשבון. כשהייתה קטנה רצתה להמשיך ללמוד ואף ללמֵד. היא חלמה להיות מורה וללמד.
 חלומה לא התגשם, אך היא זכתה לנחת כשבניה, שלושה במספר, לָמדו. 
 במסגרת מפגשי התכנית , התלמידים, שעדיין לא נולדו בזמן האירוע, אספו מהגמלאים עדויות. שם הפעילות :
איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש
סמוך ליום השנה להירצחו של יצחק רבין ז"ל, נפגשנו בביה"ס עם הגמלאים, המורה אור-לי הציגה סרטון המתאר את העצרת. בסופו של הסרטון נשמעו 3 היריות.                                                                                              http://flix.tapuz.co.il/v/watch-2042508-.html                   

            יצחק רבין היה הרמטכ"ל השביעי של צה"ל ומפקדו במלחמת ששת הימים,  ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום לשנת 1994.  במוצ"ש 4.11.95 נערכה ב"כיכר מלכי ישראל" בת"א עצרת למען השלום.   בסיומה נרצח ראש הממשלה,  יצחק רבין ז"ל  בידי מתנקש יהודי-ישראלי, התנגד להסכמי אוסלו. בבית ספרנו נהוג לקיים מגוון פעילויות העוסקות בערכים: דמוקרטיה, סובלנות ושונות – על מנת אסון זה לא ישנה. 

מרימים את הידיים גבוה לשמיים… בפעילות אחרת שערכנו ,מערכת החינוך חרטה על דגלה להטמיע את החינוך   אורח חיים פעיל ובריא שעיקרו הגברת הפעילות הגופנית ועיצוב והקניה של הרגלי תזונה נבונים. כדי לחוות עם הגמלאים אורח חיים פעיל ובריא התקיים מפגש משותף במרכז יום ע"ש מנדלבוים"

המורה אור-לי ספרה לנו שאנו הולכים למפגש עם הגמלאים. נרקוד עמם זומבה, חשבתי לעצמי: מה זה בכלל זומבה??  מסתבר שזומבה הוא אימון גופני אירובי בקצב לטיני. במפגש עם הגמלאים רקדתי זומבה בפעם הראשונה בחיי.  מאד נהניתי. הרגשתי קצת משוגע וקצת משועשע.  להפתעתי, הקשישים השתתפו בפעילות והיו כאלו שאף רקדו במרץ…לפני שיעור הזומבה חשבתי שזו פעילות רק לגמלאים ולכן, כך חשבתי, יהיה מאד משעמם.                  טעיתי… ואני מקווה שאחזור על חוויה זו פעם נוספת .

התלמידה: לירן עובדיה

מילון

מפקד בוקר
איסוף והתקהלות של קבוצה בנושא מסויים , לקוח מעולם הצבאי

ציטוטים

”חלומה לא התגשם, אך היא זכתה לנחת כשבניה, שלושה במספר, לָמדו“

הקשר הרב דורי