מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי סבתא חנה בנבנישתי

סבתא היום
סבתא עם אימא שלה פעם
סבתא היא בת הזקונים במשפחתה

שמי חנה, אני סבתא של רני. נולדתי בבאר-שבע, בשנות החמישים. שם אמי מרגלית, ואני בת הזקונים למשפחה בת שבע נפשות. קוראים לי חנה על שם סבתי. שם המשפחה מנעוריי היה חדד.

הייתי ילדה מאוד מפונקת, קיבלתי כל מה שביקשתי, כדי להצליח בלימודים אמי קנתה לי אינצקלופדיות כמו: תרבות, קאסוטו, מכלל. זכור לי שכל יום אמי קנתה לי עוגת סברינה. ובשבת באופן קבוע הכינה לי גוגל מוגל. גדלתי עם הרבה חיות כמו כלבים, צבים, תרנגולות.

עזבתי את ביתי בבאר-שבע, והלכתי ללמוד בקיבוץ יטבתה. סיימתי את לימודי בתיכון ביטבתה, והתגייסתי לצבא. זכור לי שאימא ואחותי הגיעו לסיום הטירונות. אחרי השירות הצבאי יצאתי למכללת באר- שבע ללימודי גננות ומורות. סיימתי את לימודיי במכללה, והתחלתי לעבוד באילת כגננת ושם הכרתי את סבא של רני ,שמואל בנבנשתי…  התחתנו, ונולד בני מתן, אבא של נכדתי רני.

הזוית האישית

רני: מאוד נהניתי לשמוע על חוויות הילדות של סבתי בעיר ובקיבוץ, אמנם ברגיל סבתא שלי מבקרת אותי ואת המשפחה שלי ואנחנו אוהבות לדבר על כל מיני נושאים ולפעמים אני מתייעצת איתה על דברים שאני לא בטוחה בהם, אך גם התחעוד היה מהנה.

סבתא: נהניתי לספר ולשתף את נכדתי בסיפור הילדות, ואיפה שגדלתי.

מילון

עוגת סברינה
עוגת שמרים טבולה בסירופ סוכר מבושם ברום וממולאת בדרך כלל בקצפת או קרם.

אנציקלופדיה תרבות
אנציקלופדיה תרבות היא אנציקלופדיה לנוער שיצאה לאור בשנת תשכ"ב (1962) בישראל בהוצאת "מסדה". אנציקלופדיה תרבות היא הגרסה העברית של האנציקלופדיה האיטלקית Conoscere ("להכיר"), בעריכת ג'ובאני פאברי ובעריכה אמנותית של אוליביירו ברני, שיצאה בהוצאה האיטלקית "האחים פָאבְּרִי" ממילאנו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם אין אני לי, מי לי“

הקשר הרב דורי