מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי לאחר עלייתי לארץ ישראל בשנות ה-50

אני והנכדה שלי
אני בחתונה עם בחירת לבי חווה (מרסל)
הכוח לעזור

בשנת 1951 בגיל שלוש עליתי לארץ מעירק, עם משפחתי שמנתה עשר נפשות (בהמשך נולדו לי עוד אח ואחות בארץ).

אני בעיר העתיקה

תמונה 1

בחודשים הראשונים של המדינה, התגוררנו באוהלים ולאחר מכן העבירו אותנו לצריף, ובהמשך לכפר סבא על גבול קלקיליה. בגיל ש שבע  חוויתי את מבצע קלקיליה, שהיה מבצע צבאי של צה"ל.

בגיל שתים עשרה  בשנת 1959 אבי נפטר ונשארנו משפחה עם עשרה  ילדים אמא. בשנת 1961 החלטנו לעבור ולהתגורר ברמת גן שם הכרתי את אשתי לעתיד חווה (מרסל) מזרחי.

בשנת 1964 החלטתי שאני מתנדב, נסענו לקיבוץ בית זרע לעבוד במשק למשך שבועיים במטעי הפירות, חזרנו חזרה הביתה לאחר שבועיים והתנדבתי למכבי אש ברמת גן. במהלך התנדבותי במכבי אש שערכה כשנתיים נשרף בניין צים בשדרות רוטשילד בתל-אביב, זה היה בניין גבוה של שש שבע  קומות ואני השתתפתי בכיבוי השריפה.

אני בכבאית

תמונה 2

בתאריך 12.2.1967 התגייסתי לצה"ל, ומיד לאחר סיום הטירונות הייתה הכוננות של מלחמת ששת הימים.  שם הוצבתי בדרום הארץ כמפקד יחידת חילץ, מכונאי זחל"מים. באחד מהחילוצים נפצעתי בגבי (ובהמשך נאלצתי לעבור ניתוח). במהלך שירותי אשתי  (לעתיד ואני,  קבענו את תאריך חתונתנו ב-6 לאוקטובר 1969 (שישי בלילה). וכתוצאה של הארכת שירותי הצבאי (משנתיים וחצי לשלוש) נאלצתי להתחתן כחייל. בתאריך 28.12.1971 נולדה ביתי הבכורה רונית.

בשנת 6.10.1973 (יום שבת) פרוץ מלחמת יום הכיפורים יצאנו אני,  אימי ואחי מבית הכנסת, נפרדתי מהם על סף הבית ועליתי על אוטובוס שגויס לצבא ונסענו לרמלה לפיקוד מרכז שם סירבו לגייס אותי בגלל פציעתי ולכן התנדבתי להיות נהג משאית. קיבלנו את המשאיות (אני וקבוצת חיילים), עלינו לירושלים והובלנו תחמושת לבסיס טנקים ברמלה במהלך כל הלילה עד לפנות בוקר של יום ראשון, ואז נסענו בשיירה מכיוון רמת הגולן. לאחר כשבוע ימים נודע לי שאחי הקטן נהרג ביום הראשון של המלחמה ונאלצתי לחזור הביתה.

בצבא

תמונה 3

ב- 2.11.1976 נולדה בתי  הקטנה חבצלת (חביבה) על שם אמא שלי חביבה.

בשנת 1995 גילו אצל אשתי חווה את מחלת הסרטן. ולאחר כשלוש שנים של טיפולים קשים במחלה היא נפטרה בתאריך 6.9.1998…. היא הייתה הגיבורה שלי.

אני ואשתי בנופש

תמונה 4

כיום אני מתעסק בתחום הנדל"ן. זכיתי בשישה נכדים שהם כל העולם שלי, אני לוקח אותם לחו"ל ולעוד הרבה טיולים ואני אוהב כל אחד ואחד מהם. והחיים שלי רק הולכים ומשתפרים…

הזוית האישית

אורי: היה לי העונג לעבוד עם נכדתי הקטנה. למדתי וראיתי כמה היא חכמה, אכפתית ומאוד מפרגנת. התכנית חידדה את הקשרים ביני לבין נועה ואני גאה בה ובהישגיה.

נועה: בשבילי העבודה עם סבא הייתה מרתקת. גיליתי וחקרתי עליו כל כך הרבה דברים שלא ידעתי לפני כן, דברים חשובים! היה לי גם מהנה וחוויתי מאוד. התוכנית והעבודה גרמה לסבא להיפתח קצת יותר ממה שהוא רגיל. נכון היו חלקים שהם קשים מידי בשביל לספר אבל הוא עמד בזה למרות הכל. אני חושבת שהתכנית מאוד חיברה בינינו.

מילון

מבצע שומרון
מבצע שומרון הוא פעולת תגמול שנערכה ב-10 באוקטובר 1956 נגד משטרת קלקיליה, בתגובה לשני מעשי רצח בישראל שנעשו על ידי מחבלים שבאו מירדן. מבצע זה היה פעולת התגמול האחרונה לפני מבצע קדש. 18 לוחמי צה"ל נהרגו במבצע ו-68 נפצעו. לירדנים היו כ-88 הרוגים ו-15 פצועים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם תתמיד - תצליח“

הקשר הרב דורי