מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי בצבעים – סיפורו של סרג'יו ממיסשוילי

טיבילסי בלילה
שכונה בטיבילסי
אני והאומנות. העוני בילדותו של סרגו לא הפריע לו להתפתח כאמן.

סרג'יו ממיסשוילי – צייר כילד, אמן כבוגר

שמי סרג'יו נולדתי בגאורגיה בשנת 1944 בעיר טביליסי. זה היה בתקופת ברית המועצות לשעבר. חייתי עם אמי בחיים עניים ורגילים לאותה תקופה. עליתי לארץ בשנת 2001.

זכרון ילדותי המשמעותי ביותר הוא אהבתי לציור. אהבתי תמיד לצייר ותמיד דמיינתי בראש שלי תמונה זו או אחרת. עקב זה שהיו לנו בעיות כלכליות, אמי לא יכלה לקנות לי עפרון או דף שעליו אוכל לצייר. הייתי מבקש משכנים או מקרובי משפחה, להשאיל לי את העיפרון ואיזשהו ספרון. את הציורים הראשונים שלי אני ציירתי על שידות ריקות של ספרים שהיו לי.

כאשר התבגרתי וסיימתי צבא אני למדתי ב"טכניקום" עיצוב ואומנות. עם זאת התחלתי לעבוד במקצוע שלי. השתלבתי יחסית מהר, כיוון שלא הייתה לי היכולת להמשיך ללמוד, עקב מחסור בכסף – התחלתי לעבוד.

חזרתי לביתי ועבדתי כצייר. עבדתי  בתחום שלי גם כבונה דגמים ממלכתיים: נתנו לי אפשרות לבנות דגמים של ספינות ואניות למען אנשים עשירים ודגמים של מוזאונים. במהלך העבודה הכרתי את אשתי.

עד היום אני ממשיך לצייר ועוסק בתחום. אני באמת אוהב את המקצוע שלי!

הזוית האישית

סיפורו של סרג'יו ממיסשוילי סופר ותועד ע"י גיגי, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי באורט חולון בהנחייתה של המורה זהבה גור.

מילון

טכניקום
סוג של מוסדות להנחלת השכלה על-תיכונית בברית המועצות. הטכניקום יועד להכשרת כמויות גדולות של עובדים בתעשייה, במקצועות מסובכים הדורשים הכשרה במסגרת גבוהה משל בית ספר תיכון, כמו עובדי אלקטרוניקה, או במקצועות הניהול הזוטר.

ציטוטים

”תמיד הייתי מבקש משכנים או מקרובי משפחה להשאיל לי את העיפרון ואיזשהו ספרון. “

”את הציורים הראשונים שלי אני ציירתי על שידות ריקות של ספרים שהיו לי.“

הקשר הרב דורי