מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיים וצביה גמליאל מגיעים לארץ ישראל

בקשר הרב דורי
אבי ואמי לאחר עלייתם ארצה
ילדותי

סבתא רבקה נגב מספרת לנכדתה ליה:

"שם אמי צביה ושם אבי הוא חיים. הורי היו מאוד ציונים בנפשם ובחלומם לעלות לארץ ישראל לירושלים. הם לא האמינו שאכן זה יקרה וכשהודיעו להם שהם עולים לארץ ישראל, הם מאוד שמחו ואבי מספר שהם הרגישו מין משב רוח שאסף אותם ואת כל היהודים.

הורי עלו לארץ מתימן בשנת 1949 למחנה עתלית. לאחר זמן מה התיישבו במושב אחיהוד. הם גרו באוהלים בתקופת החורף, לכן התנאים שלהם היו קשים בגשם, בקור ובבוץ. משם עברו לתל אביב, לשכונה שנקראת סלמה ג'.

בשנת 1953 נולדתי. אני הבת הרביעית מתוך שמונה אחים (זכריה הבן הבכור נולד בתימן ועלה לארץ עם הורי כשהיה בן שנה, רחל, לאה, אני, אבנר, יוסי ובני תאומים ואחרון חביב מיכאל). גרנו בבית ערבי ובו חדר וחצי בלבד! שירותים ומטבח בחצר. בימי החורף היו דליפות של גשם לבית, לכן היינו שמים דלי וסמרטוטים. לא היו מיטות לכל ילד, ישנו בצפיפות אחד ליד השני, לא התלוננו פשוט הסתדרנו עם מה שיש. היינו משחקים ביחד עם האחים בחצר ולפעמים ילדי השכונה היו מצטרפים.

לא היו לנו צעצועים בכלל!! לבת השכנים היו צעצועים במרפסת, המרפסת הייתה גבוהה והייתי מצליחה לטפס ולראות את הצעצועים שיש לה וכמובן שהייתי מקנאה כיוון שלהורי לא היה כסף לקנות צעצועים. בגיל 6 אחיותי ואני בזמן החופש מבית הספר היינו משגיחות ומאכילות את שאר האחים הקטנים בזמן שאמי הייתה יוצאת לעבודה או לקניות. כשהייתי בת 7 עברנו לגור בהרצליה, שם בנו הורי בית גדול ומרווח.

בהיותי בת 19 שנים התחתנתי עם אבנר נגב, נולדו לנו ארבעה ילדים מקסימים (שירת, יפית, מעיין ויעלי.) היום חוץ מיעלי כולם נשואים וגרים בהרצליה, יש לי  שמונה נכדים מקסימים: אורי, ליה, איתי, עדו, רוני, יואב, ליאור ורועי. כיום אני סבתא במשרה מלאה, שעוזרת לילדים ולנכדים כולל אבא שלי שכיום הוא בן 95 שנה!

 סבא רבא של ליה בן 95

1234
אבי בגיל 

 

הזוית האישית

רבקה נגב: החוויה שלי היא חוויה מאד מעניינת מהנה. היה לי מאוד כיף להשתתף בתוכנית זו ללמוד עם נכדתי ולספר לה על ההיסטוריה של משפחתנו. מומלץ מאוד וחשוב להשתתף בפרויקט שכזה למען ידעו מהיכן באנו.

מילון

मैं पानी चाहिए, מלא פני פיז'ה
אני רוצה מים בהינדית

ציטוטים

”"כבד את אביך ואת אמך למען יאריכו ימיך"“

הקשר הרב דורי