מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייו של סבא מרדכי

מפת העיר חיפה
נחל הקישון
ילדותו בגרותו והעיסוק שלו

סבא נולד בשנת 1945 בישראל בעיר חיפה, למד בבית הספר "צפרירים".

סבא מספר על תקופת הילדות:

"כמו כל ילד ילדות יפה מאוד, משחקי לימודים  ומשחקי כדורגל במועדון. היה לנו מועדון ששמו מועדון הגיבורים והיינו משחקים שם כל מיני משחקים כמו: משחקי כדורגל, משחקי כדורסל וגם ראינו סרטים במועדון הגיבורים".

לסבא היו חמשה אחים ושתי אחיות. הוא  האמצעי ביניהם. כשסבא היה ילד הוא רצה להיות מכונאי מטוסים. הוא אמר לי שזה היה החלום הגדול שלו ולצערי וגם לצערו החלום לא התגשם.

בצבא סבא שרת בחיל הקשר. אחרי השרות הצבאי, סבא התחיל לעבוד בגיל 22. סבא עבד בבנק קרוב ל – 36 שנה והוא אהב את העבודה שלו כי היא הייתה לו מעניינת. לאחר שסבא סיים את הלימודים הוא היה יורד למועדון "הגיבורים" ונשאר שם לחוגים וחוזר הביתה בתשע בערב. לסבא יש זיכרונות טובים מילדותו. הוא היה הולך לנהר הקישון לדוג דגים עם כל המשפחה שלו, הוא ואחיו הגדול היו מביאים הרבה דגים הביתה. הזיכרון הטוב השני של סבא זה שהיה לו כלב כשהיה ילד והוא היה הולך איתו להרים, לקטוף כל מיני פירות יער ואצטרובלים ואז חוזר לביתו.

הזוית האישית

אוהד מוסרי מרדכי מזרחי

מילון

אצטרובל
אצטרובל הוא המשך של ענף היוצר מנבגים בחיק העלים. האצטרובל משמש כמערכת ההתרבות של הצמחים ממערכת המחטנאים. הוא מאפיין בולט יותר של המערכה מאשר העלים המחטיים, שאינם קיימים בכל המינים, ועל כן לעתים מתרגמים את שם המערכה לאצטרובלניים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לסבא יש זיכרונות טובים מילדותו“

הקשר הרב דורי