מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייו של ניסים

יונתן עם ניסים.
בתמונה ניסים עם משפחתו שהוא היה קטן.
עלייתו של ניסים וחייו בצבא

סיפור העלייה לארץ

סבי, ניסים נולד במצרים בעיר קהיר. סבי עלה עם הוריו בשנת 1949 דרך מחנות מעבר באיטליה ובצרפת. סבי עבר לגור במעברה עם הוריו במעברת "אגרונג" באזור לדרה ובשנת 1951 עברו להתגורר בישוב "בית אליעזר" שהיא שכונה של חדרה. סבי למד בבית הספר קפלן בשכונת "בית אליעזר" שבחדרה. המשפחה של סבא שלי גרה בדירת חדר אחד. עם השנים נולדו עוד אחים ובסה"כ גרו 7 אנשים באותו הדירה. בתמונה מופיעים סבא אחיו הגדול והוריו.  אחרי שסיים את בית הספר היסודי סבי למד בבית ספר "עמל" בחדרה.

תמונה 1

שירותו של סבי בחיל האוויר

בשנת 1966 התגייס סבא לחיל האוויר, סבי למד בבית הספר הטכני של חיל האוויר ומשם הוצב בבסיס רמת דוד לטייסת מטוסי מיראז'. סבא שירת כמכונאי מטוסים בשירות קבע סיים קורס קצינים טכניים, ולאחר קורס קצינים שירת עד 1983 ואז עבר לתחום המחשוב בחיל האוויר. חוויה משירותו של סבי ברמת דוד: כאות הוקרה על הצטיינותו בטייסת ניתנה לו ההזדמנות לטוס במטוס מיראז' דו מושבי הטיסה הייתה במהירויות גבוהות מאוד החוויה מהטיסה הייתה מדהימה לדוגמה: כשהוא טס לכיוון דרום בגובה רב היה אפשר לראות במבט אחד את הכינרת וים המלח. הטייס שהטיס את המטוס נפל בשבי הסורי, ב"מלחמת יום הכיפורים" שבועיים אחרי הטיסה והוחזר לארץ במסגרת חילופי שבויים.

סבא וסבתא

תמונה 2

איך סבא ניסים הכיר את סבתא אינס

בזמן שירותו בבסיס חיל האוויר ברמת דוד, הגיעה קבוצה של תלמידי כיתה י"ב לביקור בבסיס. התבקשתי להציג לקבוצה את מטוס המיראז'. לאחר ההסבר אינס פנתה אל סבי ושאלה האם הוא גר בחדרה. היא זיהתה את סבא שלי כאחד הגר בבית הוריו בשכנות עם אחיה. ביום שישי כאשר חזר הביתה יצא לבלות במועדון שבנו עם כל החברים בחצר של החבר שלו ואינס באה עם אחותה הגדולה שרה למועדון. סבא שלי ניסה להזמין אותה לרקוד אך היא הייתה מאוד ביישנית ובתחילה לא הסכימה. לבסוף נאתרה לו. ובהמשך הפכו לחברים. התחתנו בשנת 1971 כאשר היא הייתה בגיל צעיר והקימו משפחה לתפארת. לאחר החתונה גרו ב"נצרת עילית" ובהמשך עברו לגור ברמת דוד במגורי משפחות. נולדו להם 3 ילדים וכיום הם גרים בהוד השרון. יש להם 9 נכדים ואחד מהם הוא יונתן אגמי (אני) נכדו האהוב אתו הוא משתתף בתכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר היסודי מתן.

 

הזוית האישית

ניסים אגמי: תודה לכל המשתתפים והמארגנים היה מוצלח ואפשר הזדמנות לחשוף סיפורים מעניינים אישיים והיסטוריים שללא המפגשים לא היה מתאפשר

יונתן אגמי: נהניתי להיות עם סבא שלי בקשר הרב דורי ולכתוב איתו את סיפורו וגם לגעת על כ למה שקרה לו

מילון

מעברה
ישוב ארעי לעולים חדשים לארץ ישראל בשנות החמישים.

ציטוטים

”צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים להישאר אנונימי“

הקשר הרב דורי