מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של תמרה

אני וסבתי חוגגים את יום ההולדת שלי
סבתי בצעירותה
החיים הנפלאים של תמרה מנשירוב

שמי תמרה מנשירוב והסיפור שלנו מתחיל ב 1944, השנה בה הגעתי לעולם, ברוסיה בעיר דרבנט

בילדותי, אהבתי להיות  בבית ספר ששמו היה "שקולה". הייתי תלמידה טובה וחרוצה, ואהבתי את שיעורי הגרמנית כי הייתי הכי טובה בהם, אני זוכרת שרוב הזמן רק אני השתתפתי כי גרמנית לא היתה שפה קלה לילדים.

כשסיימתי את בית הספר למדתי שנתיים בטכניון, שעברו לי ממש מהר כי פגשתי שם שלושה חברים שהיו כמו המשפחה שלי. תמיד היינו ביחד למדנו צחקנו עשינו שטויות, ועד היום אני זוכרת אותם. אחרי הטכניון התחלתי לעבוד במפעל סודי ששם הם היו מייצרים מטוסים טנקים ונשק והיו שם גם סודות מדינה.

כשהגעתי לגיל עשרים, התחתנתי עם בוריס מנשירוב, בעלי. אני זוכרת את החתונה שלנו היטב. אני עמדתי בקצה המסדרון, כשכולם מסתכלים עליי ומחייכים, ומצפים שאכנס. הייתי ממש יפה עם שמלה מאוד יקרה מאוד. בוריס לא רצה לקנות אותה. כשהוא ראה את המחיר של השמלה, הוא קצת כעס, אבל אחרי כמה דקות הוא חייך כי הוא ידע שזה ממש חשוב לי. חלמתי על היום הזה עוד כשהייתי קטנה.

בגיל שלושים ושתיים עלינו לארץ וכאן אני חיה עם בעלי עד היום. כשעליתי ארצה למדתי באולפן, ואחרי שנה למדתי עברית, ביום עבדתי כאחות בבית החולים בנהריה, ובלילה למדתי במפעל אמריקה ישראל. מי שחיזק אותי ותמיד היה שם בשבילי, היה בעלי בוריס.

יצאתי לפנסיה בגיל 75 וכיום אני אם בית במועדון של אנשים מבוגרים.

הזוית האישית

אלמוג: לי ולסבתי היה ממש כיף למדנו אחד על השניה וצחקנו הרבה. גליתי שלי ולסבתא שלי יש הרבה במשותף, ממש נהנינו ואנחנו נשמח לעוד פעילויות כאלה.

מילון

דרבנט
דרבנט או דרבנד, היא העיר השלישית בגודלה ברפובליקה של דאגסטן בדרום רוסיה והעיר הדרומית במדינה. בשנת 2017 התגוררו בדרבנט 125,832 איש, והיא נחשבת לעיר השנייה בחשיבותה בדאגסטן, אחרי הבירה מחצ'קלה. רוב תושבי העיר הם אזרים, והקבוצות האתניות הגדולות האחרות הן הלזגינים והטבסראנים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מי שחיזק אותי ותמיד היה שם בשבילי, היה בעלי בוריס“

הקשר הרב דורי