מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של של משפחתי המורחבת בהיבט האישי

אני ונועם נכדי בזמן הפרויקט
אני בצבא בשנת 1969
חיינו דרך מלחמות ישראל בהן לחמו אבי ילדיי ונכדי

שמי אריאלה וינר (וינשטיין), נולדתי בשנת 1951 בתל אביב.

הוריי, רעיה ואברהם וינשטיין, היו צעירים מאד כשנישאו. אמי עלתה לארץ ישראל מליטא בשנת 1939, קצת לפני מלחמת העולם השנייה, כאשר הייתה בת 12. היא הגיעה בדרכים לא דרכים דרך קושטא ולבנון ולאחר הגעתה ארצה המשיכה ולמדה בתיכון. אבי, יליד הארץ, למד והתגייס להגנה כבן 17-18. הוא נלחם בצפון הארץ באזור דן-דפנה וכפר גלעדי.

חיינו בתל אביב הקטנה, משפחה בת ארבע נפשות, בשקט ובשלווה כשמקיפים אותנו בני המשפחה. אני זוכרת את סבי וסבתותיי באוכל המיוחד שלהם, כשאנחנו מתענגים ונהנים יחד.

בשנת 1965 פרצה מלחמת סיני ואבי גויס למלחמה, בזכרוני אני בת 4 חוזרת מהגן, אזעקות, רעש, אני נמצאת עם חברי בשדרה שליד הבית. אני רצה לאחד הבתים ויושבת מבוהלת בחדר המדרגות ושומעת בחוץ את אימא קוראת לי בבהלה ואני מפחדת לצאת ולענות לה….. אחר כך שנים כל צליל שמזכיר אזעקה – הייתי נבהלת ממנו ומקבלת פיק רגליים.

בשנת 1967 עם פרוץ מלחמת ששת הימים אבי גויס ונלחם בירושלים ואנחנו יושבים במקלט וישנים אצל שכנים שגרים בקומת קרקע כדי שלא נרוץ באמצע הלילה. מסתבר שעד היום לא השתנה כלום וילדי ישראל באשר הם ממשיכים ורצים מבוהלים למקלטים ולממד״ים.

ילדיי התגייסו לצבא. גל בשנת 1992 שירת בחרמ״ש אורן בעזה ובמחנות הפליטים מסביב, ורועי בשנת 1998, התגייס לנח״ל בתפקיד לוחם ומפקד צלפים, כשאנחנו מתמרנים בימים ולילות של חרדה לגורלם, בין אינתיפאדה אחת ושניה – אבל אלה החיים.

במבצע ״צוק איתן״ בשנת 2014 במלחמה האחרונה, כשנועם נכדי הקטן היה בן 4, גם הוא היה כל כך מבוהל מהאזעקות וקולות הנפץ שהיו.

״הבטחתם יונה

עלה של זית

הבטחתם שלום….״

כן אלו הם חיינו בין המלחמות. אבל אנו אוהבים את מכורתנו ומוכנים לתת את נפשנו למענה.

והיום, נכדי טום בן ה 18 מתלבט לאן להתגייס – לחובלים, לצנחנים, לשייטת, הוא גדל עם מורשת קרב.

אני כמתנדבת במשטרה סנ״צ/מ ומפקדת יחידת תנועה מתנדבים מצדיעה לו.

הזוית האישית

אריאלה: היה חשוב, מאתגר, מקרב מאד ובעיקר מהנה. מקווה שגם נועם למד קצת מחיי העבר שלי.

נועם: היה לי כיף, התכנית קירבה ביני לבין סבתא ואהבתי את העבודה המשותפת. גיליתי על סבתא דברים שלא ידעתי וזה תרם לי רבות.

מילון

נח"ל
חטיבת הנח"ל (חטיבה 933) היא חטיבת חיל רגלים סדירה בצבא ההגנה לישראל, הכפופה לעוצבת הפלדה. החטיבה השתתפה בכל מערכות ישראל החל ממלחמת שלום הגליל, למעט מבצע עופרת יצוקה בה תפסה קו בגבולות סוריה ולבנון. שמה של החטיבה נגזר מראשי תיבות של מסגרת נוער חלוצי לוחם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” אלו הם חיינו, אבל אנו אוהבים את מכורתנו“

הקשר הרב דורי