מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של סבתי

אני וסבתי בפארק הסלעים
סבתי כשהייתה ילדה
הסיפור השלם על סבתי

שמי נגה גורן ואני רוצה לספר על סבתי פסיה –

סבתא שלי, פסיה זילברברג (שתבדל לחיים ארוכים),  נולדה בגרמנייה בשנת 1948, חודשיים אחרי הקמת המדינה.

אחרי תקופה קצרה עלתה לישראל וגדלה בעיר תל אביב. "גרתי בשכונה קטנה, היו הרבה ילדים בגילי, נפגשנו הרבה ושיחקנו"  כשהפכה לאישה בוגרת התחתנה עם סבי משה זילברברג ז"ל, ונולדו להם שלושה ילדים: מוטי, גלעד וטליה (אמי). הם גרו בפתח תקווה עם כלב שקראו לו זיק.

סבתי הייתה מורה לאנגלית, באחד מבתי הספר באזור. כיום, סבתי היא פנסיונרית פעילה, ומתנדבת בבית ספר לשגרירים צעירים.

בית הספר לשגרירים צעירים ע"ש השגריר חן עברי אפטר-הוקם ע"י מנהל החינוך של עיריית פ"ת במטרה לתת מענה לנוער איכותי, מתוך מטרה ליצור מסגרת לימודית הסברתית ייצוגית שתכליתה לאפשר לנוער חווית לימוד ועניין, כדי שיזכו לקבל את ההכשרה המתאימה, ויבצעו את תפקידם מתוך תחושה עזה, של שליחות ציבורית הרואה בייצוג מדינת ישראל, משימה לאומית חשובה. הוא הראשון מסוגו שקם בארץ ובתחילה מנה 30 תלמידים והיום מונה כ – 350 תלמידים.

ייעודו המרכזי של בית הספר הוא הכשרת בני נוער לייצג את ענייניה של מדינת ישראל בפורומים שונים בארץ ובעולם-כנסים, קונגרסים ומשרדי ממשלה. לאור ההצלחה לה זכה בית הספר, הוקם במסגרתו "בית הספר לשגרירים ולמנהיגי העתיד" שמקנה למשתתפי התכנית כלים מנהיגותיים, אשר ישמשו אותם בתפקידיהם העתידיים בצה"ל ולאחר מכן בתפקידי מפתח שונים במגזר הציבורי או העסקי. כלים אלה ישמשו כנר לרגליהם, והערכים שיספגו יבטיחו כי נוער זה, אשר בקרבו נמצאים "מנהיגי העתיד", יישארו רתומים וימשיכו לפעול לטובת ערכיה ובטחונה של מדינת ישראל, בתחומי ההסברה וקשרי החוץ. כמו כן הוקם במסגרת בית הספר "בית הספר לעיתונאים" שמזכה את התלמידים להיות כתבים ב ynet, בוואלה ובפרוגי, התלמידים גם משתתפים בתוכניות רדיו וטלוויזיה ואפילו מגישים תכניות בטלוויזיה כמו למשל מהתכנית "23 דקות", "המהדורה", ואפילו תלמיד שלנו השתתף בתכנית "ישראל היום" והציג את המדינה. התלמידים מארחים בארץ משלחות של בני נוער, מכל העולם ומתארחים בקהילות ברחבי העולם, תוך מטרה ברורה: ליצור הנהגה ציונית לחיזוק הקשר עם בני הנוער בתפוצות והחדרת ערכים ציוניים והסברה ישראלית בארץ ובעולם. (מתוך מנהל החינוך של העיר פתח תקווה)

סבתא מתגעגעת, לילדותה ולחייה בשכונה, "אהבתי את חיי בשכונה, אך כעת החיים יותר קלים ומשוכללים".

כיום, סבתי היא פנסיונרית פעילה, והסבתא הכי טובה בעולם לשבעה נכדים מקסימים.

הזוית האישית

נגה – היה לי מאוד כיף בכל תהליך העבודה, גם סבתי וגם אני היינו רוצות להיפגש יותר, ואשמח לשמוע עוד פרטים על עברה של סבתי. ואני מאחלת לסבתי שתזכה להגיע עד גיל מופלג ולראות את ניניה.

מילון

תפוצות
המדינות שאינן ארץ ישראל; גולה; חו"ל

ציטוטים

”סבתי הייתה מורה לאנגלית, באחד מבתי הספר באזור. כיום, סבתי היא פנסיונרית פעילה, ומתנדבת בבית ספר לשגרירים צעירים“

הקשר הרב דורי